علی باقری گفت: بیشترکالا‌هایی که وارد گمرک استان می‌شوند، حداکثر در یک روز ترخیص می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی باقری معاون فنی وامور گمرکی خراسان شمالی گفت: بیشتر کالا‌هایی که وارد گمرک استان می‌شوند قطعات واحد‌های تولیدی است و حداکثر در یک روز ترخیص می‌شود و نیاز به دپو در انبار ندارد.


بیشتر بخوانید


باقری افزود: برخی از کالا‌هایی که نیاز به مجوز‌های خاص از اداره استاندارد و بهداشت دارند، به محض صادر شدن، ۳ الی ۴ روزه ترخیص می‌شود.

کاهش  ۳۶ درصدی صادرات در استان

او گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۲ هزار و ۴۶۶ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۴۶۲ دلار از طریق گمرک استان به مقصد کشور‌های افغانستان، آذربایجان، گرجستان، ایتالیا و عراق صادر شد.

به گفته باقری در این مدت کالا‌های صادراتی از نظر وزنی ۷۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۶ درصد کاهش یافت.

کالا‌های صادراتی استان شامل کود اوره، مقاطع فلزی، پودر کریستال ملامین، اسید نیتریک و رب گوجه فرنگی، محصولات کشاورزی و انواع محصولات پلاستیکی است.

واردات ۱۳ میلیون دلاری کالا به خراسان شمالی

معاون فنی وامور گمرکی استان بیشترین واردات کالا را شامل، ماشین آلات قالب گیری و خط تولید، نیکل، پارچه، کنتور گاز، الکترود زغالی، شکرخام، پودر آلومینا، برنج، شمارشگر کنتور، فیلتر المنت، رستر قهوه و اجزاء پمپ هیدرولیک عنوان کرد که در این مدت از کشور‌های چین، ترکیه، آلمان، پاکستان و هند وارد استان شده است.

او ارزش کالا‌های وارداتی را ۱۳ میلیون و ۳۸ هزارو ۴۱۲ دلار به وزن ۶ هزار و ۴۲۷ تن اعلام کرد.

خراسان شمالی با داشتن واحد‌های بزرگ صنعتی، چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان‌های برخوردار از واحد‌های بزرگ صنعتی قرار دارد وکمتر از ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک در استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.