رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: با توجه به افزایش موارد بستری و سرپایی کرونا در تربت جام، بخش بستری ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان سجادیه تربت جام مجددا راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: با توجه به افزایش موارد بستری و سرپایی کرونا در تربت جام، بخش بستری ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان سجادیه تربت جام بعد چندین ماه، دوباره با ۱۸ بیمار کرونایی شروع به فعالیت کرد.

او افزود: در حال حاضر ۲۴ بیمار با علائم مشکوک به کرونا در بخش عفونی و کرونای بیمارستان سجادیه بستری هستند که حال ۶ بیمار با وضعیت وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد:  دلتا کرونا بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش‌ها دارد؛ ویروس کرونا با هیچ کسی رفاقت ندارد و برای هیچ کشوری در هیچ شرایطی، استثنا قائل نمی‌شود.

افکار بیان کرد: بعد از فروکش کردن موج چهارم کرونا، برخی از مردم دوباره ماسک‌ها را از صورت برداشتن و سفر‌ها و دورهمی‌ها آغاز شد، البته در تجمعات هم حضور داشتند و همه این‌ها دست به دست هم داد تا موج پنجم هم از راه برسد و دوباره بیمارستان‌ها شلوغ شوند و آمار بیماران و فوتی‌ها صعودی شود.

او تصریح کرد: با توجه به جهش‌های جدید ویروس و قدرت سرایت بالاتر آن، تا انجام واکسیناسیون عمومی جامعه، بهترین راه پیشگیری، رعایت اقدامات اصلی و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌باشد.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.