استاندار قزوین، صنعتگران و فعالان اقتصادی را جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی دانست و از مدیران استان خواست برای حل مشکلات آن‌ها تلاش کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: مدیران باید با مثبت اندیشی برای گره گشایی از مشکلات صنایع تلاش کنند وگرنه قفل‌ها و معضلات صنایع و واحد‌های تولیدی بیشتر می‌شود.

جمالی پور افزود: مدیر خوب در شرایط فعلی اقتصادی کشور برای برون رفت از مشکلات چاره اندیشی می‌کند و گرنه واحد‌های تولیدی دچار مشکلات و کارگران بیکار می‌شوند.

وی با اشاره به جایگاه هیات خبرگان بانکی در حل مشکلات صنایع، اضافه کرد: مصوبات این هیئت برای تمامی بانک‌ها لازم الاجراست، چون مرجع قانونی رسیدگی به اختلافات بانکی همین هیئت تعیین شده است.

استاندار قزوین با اشاره به مشکلات هلدینگ داروگر در قزوین، تصریح کرد: یک کمیته با محوریت معاون اقتصادی استاندار متشکل از مدیر کل اقتصاد و دارایی، مدیر کل امور دارایی استان و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود و مشکلات این شرکت مورد رسیدگی قرار گیرد.

رأی هیات خبرگان بانکی درباره اختلافات بانک‌ها نافذ است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز گفت: هیات خبرگان بانکی منصوبان بانک مرکزی به لحاظ قانون هستند و باید موارد اختلافات بانکی را داوری کنند و رای آن‌ها نافذ است و نیازی به مصوبه مجزا ندارد.

قبادی افزود: همه بانک‌ها موظف هستند رای هیات خبرگان بانکی را بپذیرند، چون اعضای حاضر در این هیات از جنس بانک‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: هرحکمی در این هیات صادر شد به مثابه قانون است و بانک‌ها باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها برای حل مشکلات صنایع استان قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز در این جلسه گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها حل مشکلات صنایع را در دستور کار قرار داده ایم و قطعا با تعامل مدیران می‌توانیم برای حل مشکلات آن‌ها راهکار پیدا کنیم.

افضلی افزود: ما تمام توان خود را برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی استان به کار گرفته ایم و از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در این زمینه له نحو مطلوب استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات هلدینگ داروگر، گفت: تولی پرس یک برند ملی در استان است و باید نگاه ملی برای حل مشکلات این شرکت داشته باشیم.

در ادامه این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی استان در زمینه تعلیق چک برگشتی، پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار