خورشید عامل ایجاد حیات در زمین است، اما خطر‌هایی نیز از جانب این ستاره زمین را تهدید می‌کند که دانشمندان را نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از لیست ورس، خورشید تاثیر زیادی بر جنبه‌های مختلف زندگی در کره زمین دارد. این توپ درخشان که از گاز تشکیل شده و در مرکز منظومه شمسی قرار دارد زندگی تمام جانوران روی زمین را تحت تاثیر قرار داده و تاثیر زیادی هم در ایجاد شرایط فعلی سیاره‌هایی که در همسایگی ما قرار دارند بازی کرده است. در فرهنگ‌های باستانی زیادی خورشید به عنوان یک خدا پرستش می‌شده است و آن‌ها دلیل خوبی هم برای این امر داشته اند. بدون انرژی و گرمایی که توسط خورشید ایجاد می‌شود، زندگی روی زمین امکان پذیر نبود.


بیشتر بخوانید


اما علاوه بر این خورشید راز‌های زیادی را در خود نگه داشته است که برخی از آن‌ها خطرناک هستند. در اینجا خطر‌های تهدید آمیزی از خورشید را می‌خوانید که داشمندان را بیش از هر چیز دیگری نگران کرده است.

اشعه ماورا بنفش

۸ خطر خورشید برای زمین که دانشمندان را نگران کرده است
تا حدی به دلیل کاهش ازون در جو ما، اشعه ماورا بنفش ساطع شده از خورشید به طور مداوم سطح سیاره ما را مورد اصابت می‌کند. گرچه این از برخی جنبه‌ها این موضوع چیز خوبی است، اما با برخی از نکات منفی و خطرناک نیز همراه است. اشعه ماورا بنفش عامل ایجاد بسیاری از مشکلات از جمله سرطان پوست، پیری زودرس، آب مروارید و حتی ضعف سیستم ایمنی بدن در انسان است. اما آنچه این مسئله را حتی ترسناک‌تر می‌کند این است که کاهش ازون در طی ۳۰ سال گذشته منجر به افزایش سرطان‌های پوست شده است و برخی از محققان نگران ادامه افزایش آن هستند.

شراره‌های خورشیدی

۸ خطر خورشید برای زمین که دانشمندان را نگران کرده است
شراره‌های خورشیدی در واقع پرتو‌های عظیم و شدیدی هستم که از سطح خورشید پرتاب می‌شوند. این شراره‌ها نتیجه رهاشدن انرژی مغناطیسی است که منجر به ایجاد شدن بزرگترین رویداد‌های انفجاری در منظومه شمسی می‌شود. اما یک شراره خورشیدی می‌تواند به زمین آسیب بزند یا آن را نابود کند؟ این شراره‌ها در شرایط فعلی خطری برای انسان‌های زمین ندارند، اما می‌توانند باعث خرابی فناوری‌های مرتبط با الکترونیک از جمله ماهواره‌های GPS و فناوری مشابه در زمین شود.

خروج جرم از تاج خورشیدی

۸ خطر خورشید برای زمین که دانشمندان را نگران کرده است
خروج جرم از تاج خورشید یا CME، اساسا انفجار‌های خورشیدی است که منجر به پرتاب شدن ابر‌های بزرگ پلاسما از خورشید می‌شود. آن‌ها می‌توانند در هر جهتی فوران کرده و پس از فوران از طریق طوفان‌های خورشیدی به مسیر خود ادامه می‌دهند. این فوران‌ها می‌توانند میلیارد‌ها تن ماده همراه خود داشته باشند و می‌توانند چندین میلیون مایل در ساعت حرکت کنندکه بسیار وحشتناک است! CME‌ها می‌توانند سیستم‌های الکتریکی ما را به طور گسترده‌ای مختل کنند آن‌ها می‌توانند باعث نوسانات الکترونیکی، منفجر شدن ترانسفورماتور‌ها در شبکه برق و ایجاد اختلال در سیستم‌های ماهواره‌ای منجر شوند.

طوفان ژئومغناطیسی

۸ خطر خورشید برای زمین که دانشمندان را نگران کرده است
در سال ۱۸۵۹، بزرگترین طوفان خورشیدی در تاریخ معاصر توسط دانشمندان ثبت شد. این رویداد Carrington نام داشت که اختلالات ژئومغناطیسی باورنکردنی را در زمین ایجاد کرد. این رویداد چنان عظیم بود که که شفق قطبی حاصل از آن از نزدیکی عرض‌های استوایی نیز دیده می‌شد. محققان می‌گویند اگر طوفان ژئومغناطیسی در زمان حال و به این بزرگی اتفاق بیفتد، می‌تواند زندگی مدرن را فلج کند. این می‌تواند ارتباطات را مختل کند، ماهواره‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و حتی شبکه برق را خراب کند. اما ترسناک‌ترین قسمت ماجرا کجاست؟ بسیاری از دانشمندان بر این باورند که در آینده یک مگا طوفان خورشیدی به بزرگی طوفان سال ۱۸۵۹ به سیاره ما برخورد خواهد کرد. این یک اتفاق نادر است، اما مطمئنا غیرممکن نیست.

خورشید سفر‌های میان ستاره‌ای را خطرناک‌تر می‌کند

تابش خورشید می‌تواند برای فضانوردان خطرناک باشد، اما این مسئله، یک مشکل ثانویه ترسناک‌تر را ایجاد می‌کند. همه ما می‌دانیم که عمر زمین روزی تمام خواهد شد و دیگر نمی‌تواند محلی برای حیات انسان باشد. بسیاری معتقدند اگر به زنده ماندن در دراز مدت امیدواریم، باید به یک گونه‌ای میان ستاره‌ای تبدیل شویم. اما تابش خورشید می‌تواند این مسئله را به شدت مشکل ساز کند!

۸ خطر خورشید برای زمین که دانشمندان را نگران کرده است
طبق گفته ناسا، دو نوع تابش وجود داردکه فضانوردان باید در هنگام ترک لایه محافظتی زمین با آن روبرو شوند. برخی از این تشعشعات و تابش‌ها از پرتو‌های کیهانی کهکشانی حاصل می‌شود، اما بقیه آن از خود خورشید است. محققان به طور مداوم در حال کار بر روی فن آوری‌های جدید برای محافظت از انسان در برابر این اشعه هستند -، اما حتی یک سفر کوتاه به مریخ نیز چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

خورشید ذخیره آب زمین را تبخیر می‌کند

۸ خطر خورشید برای زمین که دانشمندان را نگران کرده است

خورشید ما در حال حاضر در مرحله چرخه زندگی خود است مرحله‌ای که در آن به مرور هیدروژن به هلیم تبدیل می‌شود. خبر خوب این است که یک ستاره به اندازه خورشید ما معمولا حدود هشت میلیارد سال در این مرحله خواهند ماند. این بدان معناست که خورشید حدود ۴.۵ میلیارد سال دیگر عمر دارد. اما خبر بد چیست؟ همانطور که خورشید هیدروژن را می‌سوزاند، میزان روشنایی آن نیز با سرعت حدود ده درصد در هر میلیارد سال افزایش می‌یابد. افزایش ده درصدی درخشندگی باعث تغییر منطقه کمربند حیات در منظومه شمسی می‌شود و منجر به تغییرات فاجعه باری برای جهان ما خواهد شد. افزایش ده درصدی روشنایی خورشید تا حدی باعث گرم شدن زمین می‌شود که اقیانوس‌های زمین شروع به تبخیر می‌کنند.

اقیانوس‌ها می‌جوشند

۸ خطر خورشید برای زمین که دانشمندان را نگران کرده است
متأسفانه، پس از اینکه خورشید شروع به تبخیر اقیانوس‌ها می‌کند، اوضاع بهتری در انتظار ما نیست. فرضیه‌های مختلف، مدل‌های مختلفی را برای مرگ و نابودی سیاره ما مطرح می‌کنند. حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد، اما دانشمندان به طور کلی موافقند که با ادامه تبخیر اقیانوس‌ها، آب بیشتری در جو زمین گرفتار خواهد شد. این اتفاق یک اثر گاز گلخانه‌ای ایجاد می‌کند که گرمای بیشتری را در جو زمین به دام می‌اندازد، و باعث تبخیر بیشتر اقیانوس‌ها می‌شود.

خاموشی خورشید

۸ خطر خورشید برای زمین که دانشمندان را نگران کرده است
نظریه‌های مختلف، پایان‌های متفاوتی را برای سیاره ما پیش بینی می‌کنند. برخی از مدل‌ها بیان می‌کنند که زندگی به سرعت چشم به هم زدن نابود می‌شود زد و سیاره ما طی یک میلیارد سال آینده به یک تکه سنگ بدون حیات در فضا تبدیل خواهد شد. البته برخی دیگر اظهار می‌کنند که برخی از گونه‌ها ممکن است کمی بیشتر زنده بمانند.. بسیاری از دانشمندان توافق دارند که در آینده‌ای دور، قبل از اینکه سوخت خورشید کاملاً تمام شود و به یک سحابی سیاره‌نما تبدیل شود ما، روزی به «کوتوله سفید» تبدیل خواهد شد. محققان بر این باورند که این پروسه حدود ده میلیارد سال به طول خواهد انجامید، اما شاید انسان تا آن زمان باقی نمانده باشد تا چنین وضعیتی را ببیند.

منبع: Listverse

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۰:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
یکی دیگه از خطر هاش اینه که خورشید روز به روز بزرگ تر میشه و انقدر بزرگ میشه که به زمین میرسه و زمین رو میبلعه
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۵:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
من همیشه از خورشید و همه چیز فضا تحقیق میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ادریان قربانی
۰۲:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
برین بزنین کره زمین چقدر عمر میکنه افتاب یه میلیارد صد ساله دیگه زمین تبدیل به هیچی میکنه ماهم اون موقه منقرضم تازه شدیم افراد نگران هیچ نگران نباشید ما بلاخره یک بار باید بمیریم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
انسان صدساله این همه پیشرفت کرده حساب کنیدتایک میلیون ساله دیگه خودش ده تامنظومه درست میکنه علم درحال پیشرفته
Iran (Islamic Republic of)
چشم بعدی
۱۲:۱۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
چی بگم بهتون هم وطنان عزیزاین اشعه هازیردوتاپنج سال مارومنقرض میکنند ومنظور اینه زمین دریک میلیاردآینده بدون سکونت میماندوبعدش متلاشی یاکوتوله سفیدمیشودنه اینکه مازنده باشیم چیزهایی هست که ذهن انسان کشش نداردواثرات سیل مشاهده برای اینکه اقیانوس ارام دارد متلاشی میشود وتبخیر انشالله ظلم برداشته شودوخدابه انسان رحم کند..
Iran (Islamic Republic of)
امیر مرادی
۱۷:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خخخ،چهار ونیم میلیارد سال،برای اینکه به بزرگیه میلیارد پی ببرید یه مثال ساده میزنم تا راحت متوجه عدد میلیارد بشید،از زمان شروع تاریخ(قمری) هنوز یک میلیارد دقیقه نشده،دقت کنید یک میلیارد دقیقه میگما،نه ساعت و روز و ماه و سال
Iran (Islamic Republic of)
سامیار
۱۰:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
واقعیت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
من خیلی دوست دارم زنده بمانم و این اتفاق را مشاهده بکنم و ما تا آن موقع مرده ایم شاید دیگر در زمین ادمی نباشد و خورشید خواموش شود یا در ۵۰ سال آینده اتفاق های گوناگونی بیافتد ممکن است شهاب سنگ بخورد به زمین یا ماه به زمین برخورد کند یا دیگر هیچ ادم و بشری در زمین نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
زحل و مشتری از گاز هیدروژن تشکیل شده اند بعد از نابودی خورشید میشه اونهارو روشن کرد و در قمر اونها زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۵ دی ۱۴۰۰
چه این اتفاقات بیفته یا نه فقط یه چیز مسلمه و اون این که ما با یک موجود بسیار عجیب و غریبی به نام خداوند طرفیم که واقعا بی نهایت قدرتمنده.تنها چیزی که روح بی نهایت خواه انسان رو میتونه راضی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
valkyrie
۱۴:۳۱ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
تا اون موقع علم پیشرفت میکنه ما میریم به یه منظومه دیگه یا نمیتونم یا مریخ سفر میکنیم و دانشمندان آمریکایی یه موشک سا ختن و یک میلیون آدم به سیاره مریخ فرستاده میشن میلیون ها سال پیش در مریخ آب و حیات وجود داشت و آدم ها باستانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
مثلا اگه ما بریم مریخ، خورشید اگه خاموش بشه، چه تو مریخ باشیم چه تو زمین به نظرت ما زنده میمونیم؟!
Netherlands
سالار
۱۸:۳۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
افرین به شما که ه زندگی امیدوارید.و میلیارد سال برا خودتون عمر د نظر گرفتین.باید خیلی ثروت داشته باشین تا سوار سفینه نجات بشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
به خدا ایمان بیاورید ظلم نکنید طالب مال دنیا نباشید دست همدیگر بگیرید دنیا ارزش نداره تو سیر باشی همسایه گرسنه چقدر احساس حقارت میکنی وقتی با خاطر پول دوستت دارن پول که رفت بهت نگاه هم نمیکنن نه پدر نه مادر نه خواهر و برادر با ایمان باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
زندگی این دنیا زندگی اصلی ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
معلوم نیست شاید خورشید تا چند روز دیگه هم منفجر بشه و ما از بین بریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
شما درست میگی من کاملا با شما موافقم

همه چیز دست خداس

اصلا شاید فردا خورشید بمیره و ما از بین بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
ببین خورشید عمر داره یعنی تمام ستاره ها و سیارات عمر دارن، اینطوری نیس که هروقت دلش بخواد خاموش بشه
یه عمر مشخصی داره که چندین میلیون یا حتی چند میلیارد سال دیگه عمرش تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خورشید قاطی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
قاطی نکرده عمرش تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
از خدا میخوام به زمین هیچ خطری نباشه اما از خدا میخوام امام زمان ظهور کنه الهم لولیک الفرج برای آمدن امام زمان دعا کنید به امید ظهور اما زمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خدایی که به خاطر رسول پاکش تمام این کاینات رو آفرید وهفتاد برابر مهربان‌تر از مادر نسبت به بنده اش هست واز رگ گردن به انسان نزدیکتره مطمعن باشید فکر همه چیو کرده فابریک الله واحسن الخالقین واحسنت بر این خلقت حالا عده ای هم از این مخلوقات بد وعده ای هم شکر گذارند بعدش این بشر دوپا هستش که در زمین بعضی هاشون گند میزنند به همه چی نه انسانیتی حالیشون هست نه دین وایمانی از حیوان هم پست تر میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
علم آنقدر پیشرفت خواهد کرد که در سیارات دیگر هم حیات بوجود می آید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
فعلا تنهاخطری که ماراتهدیدمیکنه تحریم وبی برقی وبی آبی است هووووووو۱۰۰سال دیگه کی مونده ببینه
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۸:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
باعرض سلام همه این پدیده هاکه بوجود می آید نشانه روز قیامت که تمام اینها خداوند متعال در سوره تکویر ذکر کرده پس هرچه زودتر ازخدا بترسید وبه او ایمان بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
بهرام سیتا
۱۶:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام
کی گفته خدا ترس داره و باید ازخدا ترسید؟

باید از خود واعمال خودمون بترسیم چون هرکه ازما رسد ازماست چه زیبا و چه زشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
همه ی اینا دروغه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
نترس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اره
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسن
۱۵:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم
یدالله فوق ایدیهم
خداونده بر همه چیز حاضر و ناظر است
Iran (Islamic Republic of)
Saleh
۰۶:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدایی هست عزیزان.
نظریه ها رو کاملا رد نمیکنم ولی آیا خدایی که زمینو ساخته ازش محافظت نمیکنه؟؟

اینکه به آخرالزمان مشخصی اشاره شده به کنار ولی هیچوقت طبیعت زمین و منظومه و کهکشان و... آسیبی به ما نمیزنن و اگر آسیبی باشه به خاطر اینه که انسان ها تو کارشون دست میبرن و بی نظمی ایجاد میکنن.

از دید دینی نمیگم حرفامو ولی این دانشمندایی که همش به فکر ساختن یه آینده تمام مدرن هستن آخر همه رو به فنا میدن و بالاخره رشد سراسیمه و بیش از حد تکنولوژی به خودمون ضرر میزنه.
Japan
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
استدلال شما به این معناست که همه چیز و همه موجودات و کل زمین بخاطر انسان و برای انسان ساخته شده.
اتفاقاً این نوع تفکر مختص به همان کسانی است که خودخواهانه هر کاری که دلشان خواسته کردند،بمب اتمی ساختند،جنگل‌ها را از بین بردند و...
دایناسورها و موجودات آن زمان را هم خداوند خلق کرده بود اما با یک شهاب سنگ 90درصد نابود شدند و خداوند مسیر شهاب رو تغییر نداد مگر آن موجؤدات خداوند نبودند.چرا خداوند انسان آبی مثل هیتلر رو سر به نیست نمیکنه تا میلیونها انسان ؤ موجودات صدمه نبینند.
من فکر میکنم خداوند فرقی بین انسان و بقیه موجودات نمیذاره و جلوی حوادث زمینی و فضایی رو هم نمیگیره.
Iran (Islamic Republic of)
آیزاک آسیموف
۱۹:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کسانی که منفی دادید قدری هم اندیشه کنید
Iran (Islamic Republic of)
Saleh
۰۶:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خدایی هست عزیزان.
نظریه ها رو کاملا رد نمیکنم ولی آیا خدایی که زمینو ساخته ازش محافظت نمیکنه؟؟

اینکه به آخرالزمان مشخصی اشاره شده به کنار ولی هیچوقت طبیعت زمین و منظومه و کهکشان و... آسیبی به ما نمیزنن و اگر آسیبی باشه به خاطر اینه که انسان ها تو کارشون دست میبرن و بی نظمی ایجاد میکنن.

از دید دینی نمیگم حرفامو ولی این دانشمندایی که همش به فکر ساختن یه آینده تمام مدرن هستن آخر همه رو به فنا میدن و بالاخره رشد سراسیمه و بیش از حد تکنولوژی به خودمون ضرر میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
یا ایهاالانسان ماغرک بربک الکریم ؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
امر
۲۲:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
الان مشکل ۱۰۰ سال بعده یا یک ملیارد سال دیگه ملت از بدبختی کرونا میمیرن بعد بحث چی رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۶:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
ما ملت ایران رو از چی میترسونی.تحمل هر بلایی رو بگید داریم .و بیخیاله بی خیال هستیم.این فشاری که رو این ملت غیور هست.تو فشار قبر نیست.نه بفکر حالیم نه به فکر اینده.حالا خورشیدم بخواد بترکه از فشاریکه روی ماهست.خجالت میکشه نمیترکه شما ناراحن نباش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
آخه آفرینش، خداست ودرکاروعلم خدادخالت نکنید،شماهافقط به فکرعظمت و خلقت آسمان و زمین باشید مگه قرآن نخواندی،که میفرماید وروزی زمین واسمان را روی هم نپیچیم همانطورکه آنها راافریدیم ،آنها را جمع خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بزرگترین خطری که انسان رو تهدید می‌کنه دوری اون از تنها حقیقت وجود و نا وجود یعنی خداوند و مبینین واقعی این حقیقت یعنی پیامبر بزرگوار اسلام و اهل بیته، ساختار جهان خلقت طوری مهندسی شده که همه چیز جز حقیقت و رهروان واقعی آن نابود شدنی هستند،این یک حقیقت غیرقابل انکاره که وجود نازنین امام زمان (عج) باعث بقای هستی است و هیچ تهدیدی کل حیات بشر و این کره خاکی را به برکت وجود نازنین آن بزرگوار تهدید نخواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
من برای زندگی روی سیاره انسلادوس رو ترجیه میدی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۰ ۱۰ دی ۱۴۰۲
من که باشم داداش اگه دنیا پیشرفت کنه اگه نمیدونم شاید انسان به سیاره ی دیگه ای برای زندگی بسازه سیاره بسازه خداکنه
Iran (Islamic Republic of)
اِل
۱۸:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بچه ها اگه این اتفاقا میفته حتماً یک دلیلی داره شاید خدا داره با این کار هاش به ما اشاره میرسونه که قدر دانه چیز هایی که داریم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
نگران این موارد که در توان و قدرت شما نیست نباشید و نظم و انضباط و مدیریت آفرینش دنیا به شما ربطی نداره.شما ادعا کنندگان نجات هستی اگر راست میگید جلوی کشت و کشتار مردم مظلوم دنیا را که توسط اربابانتان انجام میشود بگیرید و در کار خدا دخالت نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
یه بندا خدا
۲۲:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
باشه پس تو هم در کار خدا دخالت نکن و از دارو هایی که دانشمندان کشف کردن استفاده نکن نظم بدن تو و این که چه اتفاقی برای بدنت قراره بیفته به تو ربطی نداره پس در کار خدا دخالت نکن و
Iran (Islamic Republic of)
خدا خودش بهتر می داند
۱۵:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ههههههههه همین الان هم جهنمه شما بگید 100 ساله دیگه قراره این اتفاق بی افته مگه از این بیشتر عمر می کنید چه نسل جوان و پیرش بیخیال که هر اتفاقی قراره بی افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
تا بخواد عمرزمین تموم بشه انسانها هم عمرخودشون هم عمرزمین روتموم میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
و اذ الشمس کورت : آنگاه که خورشید به هم درپیچد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
خدا رو شکر اون موقع ما نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
عزیزم اینا نشانه های قیامته
تو قیامت همه هستند، چه کسایی که مردن چه کسایی که زندن
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۴:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
در هر صورت من تا اون موقع زنده نیستم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
من کره ماه رو برا زندگی انتخاب میکنم
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۷:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بزن بریم ماه
Iran (Islamic Republic of)
Ava
۰۰:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
منم با خودتون ببرین
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
لاحول و لاقوة إلآبالله
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۲:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
دوستان عزیز این مطالبی که علم و دانشمندان ثابت کردن دقیقا چیزیستکه خداوند متعال وعده ان را داده است. یعنی همون روز قیامت که خدا در قران. به همه این اتفقات اشاره کرده
پس فقط باید گفت قدرت الهی الله اکبر به عظمت کاينات و الله اکبر به قدرت الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
کاملا با شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
دقیقن همین است
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
زمین از یک میلیارد سال آینده شروع به ذوب شدن میکنه و تا چهار ونیم میلیارد سال آینده کاملا در خورشید حل خواهد شد ولی تا آن زمان با پیشرفت علم بشر از زمین مهاجرت کرده و به سیاره دیگر رفته اینجوری که تکنولوژی روز به روز داره پیشرفت میکنه بعید میدونم تا یک میلیارد سال آینده بشر هنوز روی کره زمین مانده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بخت بخت بیچاره ها که کرایه اتوبوس ندارند پول داران سیارات دیگر
Iran (Islamic Republic of)
حسن نصاری
۱۸:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
حالا کی گفته تو رو میبرن. نخبه رو میبرن ژن برتر
Belgium
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
این چرت وپرت ها چیست جهان با مدیریت خدا است هیچکس نمیداند چی خواهد شد فرضیه ها قابل اطمینان نیست هواشناسی شما بیشتر احتمال است تا‌چه برسد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
در اینکه جهان با مدیریت خداست شکی نیست ولی اگه دقت کنی به این میگن علم و دانش که طبق سخن خود پیامبر دانش آموزی کار واجبی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بدجور جو گرفته هستی
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسن
۱۵:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
پیامبر خدا فرمودند طلب علم حتی در دوردست‌ها باشد باید به دنبالش رفت بدون اما و اگر و فراموش کردن خالق زمین و آسمانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
وقتی تا 100 سال دیگه همه میمیرند چه فرقی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
قدرت خدا رافراموش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بگویید نگران نباشند به عمر آنها قد نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اوناکه مثل مانیستن فقط بفکر خودشون باشند اونابفکر نسلهای اینده هستن
Iran (Islamic Republic of)
N
۱۲:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اونا اگه به فکر آینده بودن یکم تو مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی میکردن تا برای اینده بمونه و هوا هم آلوده نشه یا مراقب درخت ها بودن
آخرین اخبار