رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در این میدان، بزرگترین معروف اصل نظام است، گفت: حفظ نظام از نماز و حجاب واجب‌تر است جا انداختن اصل ولایت فقیه، زدودن شبهات و رفع این موانع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله کاظم صدیقی در بازدید از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس که با حضور امام جمعه شیراز برگزارشد، گفت: باید فرهنگ سازی کرد که مردم نسبت به خوبی‌ها مشوق هم باشند و نسبت به بدی‌ها همه احساس کنند که نباید به سمت بد بروند.

او با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر این است که دل‌ها به این امور باور داشته باشند، گفت: بعد از آن این اصول به زبان بیاید و در عمل اجرا شود چرا که امر به معروف خیر خواهی است و برای ایجاد مصونیت در جامعه است.

امام جمعه موقت تهران گفت: کم کردن قصاوت‌ها و افزودن بر خوبی‌ها از برکات جامعه است و اولین وظیفه ما جلب اعتماد است لذا در قرآن کریم هم امر به معروف آمده که شاید بشود استفاده کرد که ما اگر معروف‌ها را بتوانیم جا بیندازیم منکر به وجود نمی‌آید، اگر مسجد آباد باشد در شعاع آن هیچ گونه خرابی به وجود نمی‌آید.

آیت الله صدیقی ادامه داد: لذا اگر معروف‌ها را برجسته و فرایض الهی را پر جاذبه و تابلو قشنگی از اوامر الهی برای مردم ترسیم کردیم و آن‌ها کشیده شدند به سوی خوبی‌ها، هر قدر از خوبی بگوییم از بدی فاصله می‌گیریم، اما اگر نتوانستیم امر به معروف و نهی از منکر را خوب جا بیندازیم و مردم مزاحمت تلقی کردند این طول می‌کشد تا آدم بتواند جای خودش را باز کند.

او با اشاره به اینکه آن چیزی که مردم قبول دارند باید از مقبولات شروع کرد، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی مشارکت دادن مردم در احیای دین و مقابله با باطل، ظلم، استکبار، رشوه، فساد و بی بند و باری.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در این میدان، بزرگترین معروف اصل نظام است، گفت: حفظ نظام از نماز و حجاب واجب‌تر است جا انداختن اصل ولایت فقیه، زدودن شبهات و رفع این موانع است.

صدیقی اضافه کرد: نیرو‌ها را باید یک جایی مصرف کرد که حاصل آن قابل قبول باشد، امیدوارم به مصداق آیه کریمه یک جهاد تمام عیار اثر گذار به داد مردم برسد، اول باید به داد خودمان برسیم که به جهنم نرویم و واقعا نگران باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار