زالی گفت: امروز بهره برداری از ۴ مرکز واکسیناسیون سازمان اورژانس آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران صبح امروز در مراسم افتتاح مراکز خودرویی و فردی اورژانس در اجرای طرح واکسیناسیون کووید۱۹ که در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز بهره برداری از ۴ مرکز واکسیناسیون سازمان اورژانس آغاز می‌شود.

 او افزود: توزیع جغرافیایی به گونه ای بوده که مراکز تجمیعی در سراسر تهران پخش شده است. با همکاری سازمان اورژانس ۱۷ مرکز جدید واکسیناسیون در تهران دایر می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ادامه داد: ۱۱ مرکز غیرخودرویی و شش مرکز خودرویی راه اندازی شده است. در این روزها، کمک نیروهای اورژانس در تزریق واکسن موثر بوده است. هنگامی که ازدحام مردم در مراکز تجمیعی زیاد باشد با اورژانس تماس گرفته بلافاصله برای انجام واکسیناسیون در مراکز تجمیعی حاضر می شوند.

او بیان کرد: یکی از چالاک‌ترین نیرو‌های ما در عرصه بهداشت و درمان فعالان حوزه اورژانس هستند که از دقت و کارایی و سرعت عملی بالا برخوردارند؛ همکاران ما در اورژانس مردان و خواهران روز‌های بحران هستند، بنابراین در این روز‌های پرازدحام واکسیناسیون بسیار حضور راهگشایی خواهند داشت.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران تاکید کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته در شرق، شمال شرق، در بخش‌هایی از جنوب و غرب تهران شاهد حضور این نیرو‌ها بوده ایم و این کار برای کاهش ناگهانی ازدحام افراد در مراکز واکسیناسیون کمک کننده بوده است.

زالی گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۹۰ هزار دُز واکسن در تهران تزریق شده است. سعی می‌کنیم در تزریق دُز دوم نیز از همان برند دُز اول، استفاده شود.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر واکسن های سینوفارم آسترازنکا ، اسپوتنیک، بهارات و کووایران برکت به ترتیب بیشترین واکسن های مورد استفاده در تهران بوده اند.

او افزود: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون دز اول واکسن کرونا تغییر در فرآیند ایجاد نمی کند، بلکه اثر بخشی آن بعد از تزریق دز دوم در فرد ایجاد می شود. هنگامی که میزان مراجعه سرپایی کاهش پیدا می کند انتظار داریم که تعداد بستری و فوت نیز کاهش پیدا کند.

زالی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۵۵۰ بیمار در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شده اند که از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند،  تعداد ۵۰۰ نفر هم از مراکز درمانی تهران با وضعیت جسمانی مناسب ترخیص شده اند.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران گفت: میزان مرگ و میر در مقایسه با پیک چهارم و سوم نسبت به جمعیت بستری و حجم مراجعه سرپایی و بستری کاهش پیدا کرده است. طبق آمار بیشترین میزان بستری برای گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال است اما به طور کلی شاخص مرگ و میر دو سه روز بعد از آمار بستری معلوم خواهد شد.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران تاکید کرد: افرادی که پیامک به آنها ارسال شده در مراکز تجمیعی حضور یابند اما افرادی که پیامک دریافت نکرده‌اند، برای جلوگیری از ازدحام به مراکز تزریق واکسن، مراجعه نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار