فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا گفت: تهران یکی از بحرانی ترین شرایط کرونایی خود را در ماه های اخیر طی می کند و تعطیلی ناقص بی فایده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران اظهار کرد: شهر تهران یکی از بحرانی ترین شرایط کرونایی خود را در ماه های اخیر طی می کند و در حال حاضر بر اساس آخرین آمار ثبت شده، ۸۷۹۷ بیمار در تهران بستری هستند. تلخ ترین خیز چهارم ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری بوده که حدود ۷۳۰۰ را به عنوان رکورد بستری ها ثبت کردیم که این عدد نسبت به آمار امروز با بحران فزاینده ای در بحث بستری های کرونایی روبه رو بوده است.  از ۸۷۹۷ بیمار بستری در بیمارستان ها ۲۱۴۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت هستند و امروز بالغ بر حدود ۱۴۰۰ بیمار جدید در بیمارستان های تهران بستری شدند که ۱۷۷ نفر از آنها  در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی با اشاره به تعطیلی های اخیر بیان کرد: باتوجه به اینکه در  تعطیلی های اخیر شاهد کاهش مراجعات بیماران سره پایی بوده ایم، اما  تعداد بیماران سره پایی ما در بیمارستان های بهداشت و درمان حدود ۱۶۰۰۰ نفر در کشور است که نسبت به موج های قبلی که حدود ۸ هزار بیمار در تهران بوده عدد قابل توجهی است. تا زمانی که بیماران سره پایی ما به زیر ۱۰ هزار نفر در تهران نرسد، نباید انتظار کاهش بیماری را داشته  باشیم.  پیش بینی ما این است که بین ۱۰ تا ۱۴ روز آتی هم در زمینه بستری بیمارستانی با شرایط فزاینده ای روبه رو شویم.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: کادر سلامت در بخش های مختلف بهداشتی درمانی در تهران به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند که در حال حاضر ۱۱۸ بیمارستان استان تهران در فرآیند درمان بیماران کرونایی مشارکت دارند و ۵۵۱ مرکز جامعه سلامت استان تهران در حال فعالیت هستند و امیدواریم از  این موج سنگین و بیماری عبور کنیم.

او گفت: در تهران طی ۲۴ ساعت اخیر حدود ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ بیمار سرپایی مکانیسم و درمان شده است و این راهکاری بود که در خیز چهارم به آن رسیدیم و حدود ۲۰ مرکز بستری موقت در تهران راه اندازی شده است و در تلاش هستیم با کمک سه دانشگاه در روز‌های آینده تعداد بیشتری برای بستری‌های موقت در تهران راه‌اندازی کنیم.

زالی افزود: حدود ۱۵۰۰ بیمار نیز به صورت شناور در بستری موقت درمان می‌کنیم که اگر این موارد به بیمارستان انتقال داده می‌شدند با بارش جمعیت زیاد روبه رو می‌شدیم. با بالا بردن سطح آمادگی تیم‌های درمانی افزایش سطح مراکز بستری موقت و به خصوص همکاری مردم و انجام شیوه نامه‌های بهداشتی بتوانیم موج سنگینی که در تهران وجود دارد را مدیریت کنیم.

او تصریح کرد: در روز‌های آینده با توجه به بستری‌های کرونایی از بستری ۹۰۰۰ نفر عبور خواهیم کرد.

گفتنی است رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از گروه‌های اعلام شده خواست در اسرع وقت در سامانه واکسیناسیون ثبت نام کنند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: ویروس دلتا کرونا بسیار واکسن گریز است و به سرعت یا با سمت غول زدن سیستم دفاعی بدن انسان حرکت میکند یا به سمت فرار از سیستم ایمنی.

او افزود: به دلیل اینکه واکسن امتناعش به سیستم ایمنی و دفاعی بدن انسان است، بنابراین دور از انتظار نیست که واکسن‌ها تا حدی در مقابل سوش‌های جدید اثر بخشی خود را از دست بدهند که این به دلیل اثر بخشی واکسن نیست.

زالی تصریح کرد: بر اساس آمار اگر ما بتوانیم واکسیناسیون را برای افراد پر خطر قرار دهیم و در مورد مرگ ومیر و ابتلا شدید به این بیماری بالغ بر ۹۰ تا ۱۰۰ درصد اثر بخشی دارد. در کشور‌هایی که بیش از ۷۰ درصد واکسیناسیون انجام دادند اکثر مرگ‌ها در جمعیت غیر واکسین است.

در ادامه جهانپور با اشاره به محموله‌های دیگر واکسن اظهار کرد: واکسن ژاپن که عملا واکسن آستارزنکا این کشور است اولین محموله از این واکسن روز جمعه به دست ما رسید. باتوجه به اینکه اگر مشکلی بابت وعده‌هایی که داده شده جمعه محموله دوم این واکسن که مجموعا ۲ میلیون ۹۰۰ هزار دز واکسن این کشور وارد کشور خواهد شد.

او افزود: امیدواریم درتاخیر واکسن سبد کوکس که ارسالش به کشور‌های مختلف از جمله کشور ما داشته بتوانند در تامین واکسن ما نیز اقدام کنند و در هفته‌های آتی باتوجه به اینکه پیش خرید از سوی ایران انجام شده بتوانیم این واکسن رد دریافت کنیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: علاوه بر واردات واکسن‌های خارجی روز به روز و هفته به هفته روند تولید واکسن داخلی افزایش خواهد یافت و با این افزایش در هفته آتی هموطنان از بابت واکسن دغدغه کمی خواهند داشت؛ و درحال حاضر حتی برای دوز دوم واکسیناسیون کلیه گروه‌های اعلام شده واکسن موجود است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
کدوم تعطیلی ؟؟؟؟
ما که در بخش خصوصی شاغلیم مجبورمون کردن تمام روزها رو سرکار حضور داشته باشیم :((((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
کدوم تعطیلی کدوم آش کدوم سر کاری ، شهر از نظر رنگ بندی خودشون قرمزه اونوقت همه جا بازه کلاس رقص وآواز وموسیقی وپاساژها و...........