موذن زاده گفت: فیزیوتراپیست‌های کشورمان در مسیر پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماران کرونایی نقش آفرینی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (شنبه،۲ مرداد) به مناسبت روز فیزیوتراپی که پاسخی موثر در جهت پیشگیری، درمان و بازگشت بیماران به زندگی طبیعی است، نشست خبری با حضور احمد موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی توسط انجمن علمی فیزیوتراپی برگزار شد.

احمد موذن زاده، رئیس انجمن فیزیوتراپی اظهار کرد: فیزیوتراپیست‌های کشورمان در مسیر پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماران کرونایی نقش آفرینی کردند. آموزش‌هایی که در حال حاضر در مراکز درمانی فیزیوتراپی در اختیار مردم قرار می‌گیرد در ارتباط با بحث فاصله گذاری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران غیر کرونایی بر اساس نکات بهداشتی است.

موذن زاده با اشاره به درمان بیماران کرونایی بیان کرد: فیزیوتراپی برای درمان بیماران کرونایی در فاز حاد بیماری و به خصوص در بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی هستند، موثر است. همکاران ما در بخش‌های مراقبت‌های ویژه برای درمان بیمارانی که مشکلات تنفسی و عضلانی دارند، خدمات می‌دهند.

او ادامه داد: در فاز حاد بیماری کرونا حدود ۴۰۰ فیزیوتراپ به کرونا مبتلا شدند و ۷ نفر از فیزیوتراپیست‌های کشورمان در مقابله با ویروس کرونا و خدمات دهی به بیماران، به شهادت رسیدند.

موذن زاده گفت: فیزیوتراپی در مراحل مزمن و حاد بیماری کرونا باعث بازگشت بیمار به زندگی و محیط کار و رفع مشکلات فیزیکی و رفع ناتوانی‌های عضلانی البته با آموزش ورزش‌های مناسب فیزیوتراپیست‌های کشورمان به زندگی شده است.

او تصریح کرد: بحث قرنطینه و کاهش رفت و آمد‌های اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در کودکان برای این قشر از جامعه مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. کودکانی که در دوران کرونا از فعالیت‌های فیزیکی دور هستند دچار فقر حرکتی، ضعف پیش رونده عضلات، چاقی‌های مفرط و اضافه وزن و ضعف عضلات می‌شوند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی در پایان اظهار کرد: انجمن فیزیوتراپی برای پیشگیری از بیماری‌های مفصلی، استخوانی و حرکتی به خانواده‌ها و کودکانی که در معرض این بیماری‌ها هستند فعالیت و ورزش‌هایی در رسانه و فضا‌های مجازی منتشر کرده که میتواند از بروز هرگونه بیماری در کودکی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار