رنجبران گفت: هیچ موسسه غیردولتی درحوزه سرپایی و بستری مطالبه‌ای در سال ۹۹ از سازمان بیمه سلامت ندارد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رنجبران، معاون برنامه ریزی توسعه، مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وجوه دریافتی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰، کلیه مطالبات سال ۹۹ موسسات خصوصی، خیریه و غیردولتی اعم از پزشکان، دندانپزشکان، پاراکلینیک، فیزیوتراپی، موسسات سنگ شکن، دیالیز و... تسویه شد.

او افزود: در حال حاضر هیچ موسسه غیردولتی درحوزه سرپایی و بستری مطالبه‌ای در سال ۹۹ از سازمان بیمه سلامت ندارد.

رنجبران ادامه داد: مطالبات موسسات دولتی دانشگاهی تا پایان آذر تسویه شده و دستور تسویه مطالبات دی ماه برای دانشگاه‌ها صادر شده است. از سوی دیگر پرداخت به دانشگاه‌های پیشرو در پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یک تا دو ماه جلوتر از سایر دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. تا چند روز آینده پرداخت بخشی از مطالبات بهمن ماه موسسات دولتی دانشگاهی نیز انجام خواهد شد.

رنجبران با اشاره به اینکه علی الحساب مطالبات در بخش نظام ارجاع برای فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ پرداخت شده است، گفت: پرداخت مطالبات خسارات متفرقه تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، پزشک خانواده شهری تسویه برای سال ۹۹ و ۸۰ درصد علی الحساب فروردین و اردیبهشت انجام شده است؛ همچنین علی الحساب خرداد نیز برای پزشکان خانواده شهری صادر شده و تسویه مطالبات نظام ارجاع روستاییان برای سال ۹۹ صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: ۸۰ درصد علی الحساب فروردین و اردیبهشت نظام ارجاع روستاییان برای سال جاری نیز پرداخت شده است، ازسوی دیگر تخصیص علی الحساب ۸۰ درصد خرداد ماه نیز صادر شده است.

رنجبران با بیان اینکه تخصیص نسخ الکترونیک، تا اردیبهشت صادر شده و پرداخت نسخ الکترونیک خرداد ماه نیز تا ۱۰ تیر انجام خواهد شد، تاکید کرد: تخصیص علی الحساب خردادماه سطح یک روستاییان و پزشکان خانواده دو استان فارس و مازندران نیز صادر شده است.

او افزود: بیمه سلامت ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال در قالب تامین زیرساخت ۳۲ دانشگاه پرداخت کرده تا دانشگاه‌ها بتوانند در بحث نسخه نویسی الکترونیکی اقدامات مناسب را انجام دهند، نکته مهم دیگر پرداختی‌ها به کارکنان دربحث آموزش نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی تحت عنوان هزینه‌های بالاسری است؛ بنابراین اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته و با پیگیری‌های لازم بدون تردید حق افرادی که در این راه تلاش کردند، تضییع نخواهد شد. 

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار