مدیرکل هواشناسی گلستان از کاهش ۵ درصدی بارش‌ها در تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان در رابطه با تحلیل شرایط آب و هوایی تیرماه ۱۴۰۰ استان گفت: میانگین بارش تیرماه سالجاری استان ۱۶.۹ میلیمتر بودکه این مقدار نشان می‌دهد ۵ درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش بارش رخ داده است.

او افزود: بیشترین میزان بارش در ایستگاه‌های سینوپتیک استان در مراوه تپه به میزان ۷۶.۶ میلیمتر وکمترین مقدار بارش به میزان ۲ میلیمتر در ایستگاه اینچه برون اتفاق افتاده است که این مقادیر به سبب بارش‌های نقطه‌ای در استان است.

داداشی گفت: با توجه به کاهش ۵ درصدی بارش نسبت به میانگین این ماه همچنان خشکسالی شدید در نیمه شرقی و خشکسالی متوسط در نیمه غربی استان ادامه دارد.

او با اشاره به وضعیت دمایی استان گفت: در تیرماه ۱۴۰۰ میانگین دمای ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۳۱ درجه سانتیگراد بود بطوریکه ۲.۲ درجه نسبت به متوسط تیر ماه افزایش داشته است.

داداشی ادامه داد:  وقوع دمای حداکثر ۵۰.۲ درجه سانتیگراد در گنبدکاوس در تاریخ 14 تیرماه رکورد وقوع دمای حداکثر در استان را شکست و در این روز گنبدکاووس گرمترین شهر کشور بود و حداقل دمای رخ داده در تیر ماه به میزان ۱۹.۸ درجه سانتیگراد در کلاله به ثبت رسیده است.

او  گفت: در تیر ۱۴۰۰ میانگین ساعات آفتابی ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۲۸۷ ساعت و میانگین تبخیر ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۲۷۶ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.