شهردار اردبیل گفت: به منظور برقراری تعاملات گسترده اردبیل آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی با مردم تاجیکستان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل در دیدار با معروف جان عبدالرحمان اف معاون سفیر و دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران گفت: شهرداری اردبیل به منظور برقراری تعاملات گسترده و آشنایی با پتاسیل‌های گردشگری، اقتصادی و صنعتی مردم تاجیکستان آماده برگزاری برنامه‌های فرهنگی می‌باشد.

او افزود: شهر اردبیل از زمان سلسله صفوی پیشینه پرافتخار تاریخی داشته و از ظرفیت‌های بی نظیرگردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی برخوردار است که کوه سبلان نیز به عنوان یکی از مرتفع‌ترین قله‌های ایران از منابع طبیعی مهم استان به شمار می‌رود.

شهردار اردبیل به مشترکات بین دو کشور اشاره کرد و گفت: گردشگران و تجار دو کشور با استفاده از مناسبات خوب دو کشور می‌توانند به سرمایه گذاری‌های مشترک کمک کنند تا از همین رو شهرداری اردبیل آماده برگزاری هفته فرهنگی و رویداد‌های هنری و ادبی در اردبیل می‌باشد.

معاون سفیر تاجیکستان در ایران نیز در این دیدار گفت: اردبیل به لحاظ اینکه در منطقه کوهستانی قراردارد، مشترکات گردشگری زیادی با شهر‌های تاجیکستان دارد که از این رو ما بدنبال خلق فرصت‌های جدید در تقویت ارتباط تاجیکستان با استان اردبیل از طریق تفاهم نامه و امضای خواهرخواندگی هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.