معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت:هنرستان‌های نمونه دولتی شبانه روزی پسرانه شهید شهریار نمکی و دخترانه خدیجه الکبری سنندج در سال تحصیلی جدید راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانش آموزان پایه دهم نواحی یک و دو سنندج، شهرستان‌ها و مناطق استان و روستا‌های تابعه می‌توانند نسبت به ثبت نام در این هنرستان‌ها اقدام کنند.

نامدار استفاده مطلوب از امکانات آموزشی همزمان، افزایش مهارت‌های زندگی دانش آموزان روستایی، گسترش و توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی به مناطق روستایی استان، گسترش عدالت اجتماعی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار را از اهداف تأسیس هنرستان‌های نمونه دولتی شبانه روزی عنوان کرد.

او با بیان اینکه دانش آموزان روستایی براساس سهمیه تعیین شده دارای خوابگاه شبانه روزی هستند افزود: براساس مجوز وزارت آموزش و پرورش، هنرستان‌های شهید شهریار نمکی و خدیجه الکبری به عنوان مدارس نمونه دولتی به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال تحصیلی آینده در هنرستان نمکی ناحیه یک سنندج ۷ رشته و در هنرستان خدیجه الکبری ناحیه دو سنندج نیز ۵ رشته اجرا می‌گردد؛ گفت: در هنرستان نمکی رشته‌های الکترونیک، الکتروتکنیک، تأسیسات، ماشین ابزار، مکانیک خودرو، صنایع چوب و ساختمان و همچنین در هنرستان خدیجه الکبری رشته‌های شبکه و نرم افزار، تربیت بدنی، حسابداری، طراحی و دوخت و گرافیک ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: مدرسه ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.