کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان پیش‌بینی کرد پایان هفته (چله تموز) دمای هوا در بیشتر نقاط این استان به اوج خود می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد حسن باقری شکیب کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت:در تقویم این خطه از ایران «چله تموز» تابستان از اول تیرماه شروع می‌شود و تا دهم مردادماه ادامه می‌یابد و «چله کوچک» تابستان از دهم مرداد شروع و تا سی‌ام این ماه ادامه دارد.

اوگفت: به دنبال پایداری جو، دمای هوای بیشتر نقاط استان در هفته جاری به اوج خود می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۷۲ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی، وزش ملایم باد و گرمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

باقری شکیب گفت:اظهار داشت: از روز دوشنبه تا پنجشنبه دمای هوا کمی خنک و پس از آن دوباره دمای هوا افزایش می‌یابد و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

او ادامه داد: ممکن است افزایش دمای هوا، موجب آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: از امروز تا دوشنبه دمای هوای این استان روزانه به صورت میانگین بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

باقری شکیب گفت:اضافه کرد: با گرم شدن هوا، دمای برخی از نقاط استان به ۴۰ درجه سانتی گراد نیز می‌رسد.

او اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد و فامنین با ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و بهار با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک‌ترین شهر‌های استان بوده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: در شبانه روز گذشته کمینه دمای هوای همدان ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.