رئیس اداره شیلات گیلانغرب گفت : ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی به منظور بازسازی و حفظ ذخایر آبزیان منابع آبی گیلانغرب در سد مخزنی این شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرسول حیدری‌فر رئیس اداره شیلات گیلانغرب گفت : ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، بیگ هد، آمو و فیتوفات هستند که در سد مخزنی گیلانغرب رهاسازی شد.

او گفت : باتوجه به اینکه چهار سد در شهرستان گیلانغرب قرار دارد، این پتانسیل هست که سالیانه بیش از این تعداد بچه ماهی در آن رهاسازی شود و اداره کل شیلات استان کرمانشاه هم نظر ویژه‌ای روی این موضوع دارد.

رئیس اداره شیلات گیلانغرب افزود: در شهرستان یک مزرعه پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت اسمی ۲۰تن داریم و ۲ مزرعه پرورش ماهی قزل آلا سردابی با ظرفیت ۳۵ تن و دیگری با ظرفیت پنج تن وجود دارد.

حیدری فر ادامه داد: در سد زاگرس هم تعداد ۱۱ بهره بردار پرورش ماهی قزل آلا در قفس داریم که ظرفیت تولیدی آن‌ها در سال ۲۴۰ تن است.

او افزود: با توجه به اینکه سد دایک، سراب و سد شرف شاه سومار قابلیت آب شرب دارند امکان طرح پرورش انواع ماهیان وجود ندارد و تنها می‌توان در اراضی پایاب سد طرح پرورش ماهی ایجاد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.