کارشناس دوچرخه‌سواری:

امیدوارم صفرزاده بین ۸ نفر برتر رقابت های دوچرخه‌سواری المپیک قرار بگیرد

کربلایی گفت: صفرزاده تجربه لازم را دارد و امیدوارم بتواند بین ۸ نفر برتر مسابقات المپیک باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کربلایی، کارشناس دوچرخه سواری، درباره حضور سعید صفرزاده در مسابقات دوچرخه سواری جاده مردان در المپیک ۲۰۲۰ گفت: المپیک امسال بسیار خاص و ویژه است؛ ما در یازده دوره المپیک حضور داشته ایم و در تمامی آن ها حداقل سه نماینده در دوچرخه سواری داشته ایم؛ اما این دوره فقط سعید صفرزاده را داریم.

او افزود: البته کسب این سهمیه در این سال‌های کرونایی خیلی مغتنم است. چیزی در حدود ۲۴ کشور هم امسال در دوچرخه سواری یک نماینده دارند. بسیاری از کشورها که سرمایه گذاری کرده اند مثل امارات و بحرین، یک نماینده هم در دوچرخه سواری ندارند.

کربلایی اظهار کرد: در کل دوچرخه سواری ما در سال های اخیر بسیار افت کرده؛ اما همین حضور در المپیک مثبت است. صفرزاده ۳۶ ساله است و میادین مختلفی را دیده و تجربه لازم را دارد. باید بپذیریم که این مسابقه، مسابقه صفرزاده نیست. قهرمانان بسیاری از کشورهای دیگر در این رقابت ها هستند که امکانات، تدارکات و شرایط بهتری برای موفقیت در المپیک داشته‌اند.

او اظهار کرد: دوچرخه سواران چیزی در حدود ۲۴۰ کیلومتر را باید رکاب بزنند؛ مسیر تعیین شده برای این مسابقه دو سربالایی بسیار صعب دارد که طی کردن آن سخت است. امیدوارم صفرزاده بتواند به خط پایان این مسابقه برسد. هرچند که این نگاه چندان واقع بینانه نیست؛ با این حال امید دارم که سعید صفرزاده جزء هشت ورزشکار اول مسابقه دوچرخه سواری جاده باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار