نام یک شهروند فرانسوی دیگر نیز در میان شش فرد بازداشت شده به دلیل توطئه برای ترور رئیس جمهور ماداگاسکار به چشم می خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات محلی از بازداشت یک شهروند فرانسوی دیگر در میان ۶ فرد دستگیر شده برای طرح توطئه ترور «آندری راژولینا» رئیس جمهور ماداگاسکار، خبر دادند.

وزیر امنیت عمومی ماداگاسکار در این باره اعلام کرد: «یک فرد فرانسوی بازداشت شده است و ۲ نفر دیگر دوتابعیتی فرانسه-ماداگاسکار هستند و ۳ نفر دیگر نیز ماداگاسکاری گزارش شدند.»

او پیشتر نیز اعلام کرده بود: «پلیس ماه‌ها اطلاعات مربوط به این افراد را در نظر داشت و در مکان‌های مختلف، آن‌ها را همزمان بازداشت و پول و سلاح‌هایشان را ضبط کرد. همچنین اسناد رسمی که اثبات کننده حضور این افراد در توطئه است را در اختیار داریم. افراد خارجی فعالیت خود را در پس اقدامات تجاری مخفی کردند.»


بیشتر بخوانید: بازداشت ۲ فرانسوی به دلیل توطئه ترور رئیس جمهور ماداگاسکار


یکی از مشاوران رئیس جمهور ماداگاسکار نیز گفت: «۲ فرد از میان بازداشت شدگان پیشتر در ارتش فرانسه کار می‌کردند.»

دادستان کل ماداگاسکار نیز گفت: «طرح توطئه برای قتل یا خنثی‌سازی مقامات ارشد سیاسی بود.» این مقام حقوقی ماداگاسکار جزئیات دیگری درباره این پرونده نداد.

روز گذشته منابع خبری از بازداشت دو فرانسوی در این طرح توطئه خبر دادند و گفتند که رئیس جمهور ماداگاسکار از طرح توطئه این افراد جان سالم به در برده است و در حال حاضر تعداد بسیاری از افراد خارجی و چندین شهروند ماداگاسکار در بازداشت به سر می‌برند.

رادیو بین‌المللی فرانسه نیز در این باره اعلام کرد: «شهروندان فرانسوی بازداشت شده "پل رافانوهارنا" یک فرد با تابعیت فرانسوی- ماداگاسکاری و "فیلیپ فرانسوا" فرد دیگر  با تابعیت فرانسه بوده‌اند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار