یک مقام وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی در ارتش آمریکا آموزش‌های نظامی دیده بودند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد افرادی که در ترور «جوینل مویز» رئیس جمهور هائیتی نقش داشتند در ارتش آمریکا آموزش نظامی دیده بودند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شماری از سربازان کلمبیایی که به دنبال ترور جوینل مویز، رئیس جمهور هائیتی دستگیر شدند، در گذشته در برنامه‌های آموزشی ارتش آمریکا شرکت کردند.»

رئیس جمهور کلمبیا نیز در سخنانی اعلام کرد: «بسیاری از سربازان سابق کلمبیا قبلا در هائیتی به عنوان محافظ فعالیت می‌کردند، اما برخی دیگر نیز برای عملیات جنایتکارانه از جمله قتل رئیس جمهور آموزش نظامی دیده بودند.»

سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد: «اطلاعاتی مرور کردیم که نشان می‌دهد برخی از سربازان کلمبیایی که در حال حاضر به دلیل ترور رئیس جمهور هائیتی بازداشت شدند، در برنامه‌های آموزش نظامی آمریکا شرکت کرده‌اند.»

این مقام آمریکایی اعلام کرد که همچنان تحقیقات در این باره ادامه دارد و پیشینه نظامی این سربازان در حال بررسی بیشتر است. درحال حاضر دست‌کم ۱۸ نفر که تابعیت دوگانه آمریکایی-هائیتی را دارند و ۱۵ سرباز کلمبیایی به دلیل ترور رئیس جمهور هائیتی در بازداشت به سر می‌برند. ۳ نفر نیز در حین بازداشت از سوی پلیس کشته شدند.

هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند «جوینل مویز» رئیس‌جمهور هائیتی، به همراه همسرش در اقامتگاه شخصی‌شان هدف ترور گروه‌های مسلح قرار گرفتند و کشته شدند. خبرگزاری فرانسه از پورتوپرنس، پایتخت هائیتی گزارش داد جوینل مویز از سوی یک کماندو ترور شده است.

«کلاد جوزف» نخست‌وزیر موقت هائیتی، نیز به‌دنبال کشته شدن رئیس‌جمهور این کشور و همسرش، در هائیتی، حالت فوق‌العاده اعلام کرد. همچنین به دنبال ترور رئیس‌جمهور هائیتی و همسرش، آمریکا تعدادی از نیرو‌های خود را به هائیتی فرستاده است تا از سفارت این کشور حراست کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۵۱ ۲۵ تير ۱۴۰۰
پنتاگون داره اعتراف میکنه جامعه جهانی سکوت.خیلی خنده دارهست خودشون میکشن وخراب میکنن وبه بهانه استعمارمیگن ازتون مواظبت میکنیم.قفس سازی واسه تک تک انسانهامیکنن بادروغ وکلی شایعه سازی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اون وقت میگن ایران تروریست پروره
آخرین اخبار