امام جمعه موقت بافق گفت: با توجه به وجود علما و عرفای نامی و فاخر در بافق، این شهر می‌تواند به عنوان شهر نهج البلاغه معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام رجب زاده، امام جمعه موقت بافق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بافق با گرامیداشت دهه امامت و کرامت و عید غدیر خم، گفت: جامعه اسلامی باید مفاهیم غدیر را پیاده کند و از نهج البلاغه به عنوان کتابی برای معرفت و دین شناسی بهره ببرد.

او با بیان اینکه ترویج فرهنگ غدیر و گرامیداشت هفته ولایت و امامت ضروری است، اظهارداشت: مراسم این عید بزرگ اسلامی باید پررنگ‌تر از همیشه برگزار شود.

امام جمعه موقت بافق تصریح کرد: وجود علما و عرفای فاخر در شهرستان بافق از جمله آیت الله بافقی در این بافق نشان دهنده این است که بافق دارای مردمانی ولایت مدار است بنابراین بافق می تواند به عنوان شهر نهج البلاغه نام گیرد.

حجت الاسلام رجب زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنج مرداد سال ۵۸، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، گفت: اقامه نماز جمعه در جامعه برکات زیادی را دارد، چرا که نماز جمعه، اجتماع سیاسی و عبادی است.

او بیان داشت: نماز جمعه باید جریان سازی کند و با نیرو سازی انقلابی، جلوی توطئه‌های دشمنان را بگیرد و به برده داری مدرن پایان دهد.

امام جمعه موقت بافق افزود: نماز جمعه سنگری برای مقابله با تهاجم همه جانبه دشمن است.

حجت الاسلام رجب زاده در ادامه سخنان خود با گرامیداشت روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای، گفت: علم و فن باید در کنار هم باشد تا بتوانند زمینه خودکفایی جامعه را فراهم کنند.

او با اشاره به ظرفیت‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در شهرستان، ادامه داد: همگان باید با بهره گیری از این ظرفیت‌های آموزش در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان، زمینه مهارت ورزی و فن آوری را فراهم کنند.

امام جمعه موقت بافق گفت: تاریخ اسلام  نشان دهنده این است که پیامبران برخوردار از مهارت و کار فنی و حرفه‌ای بودند و در کنار آن به ترویج دین اسلام می‌پرداختند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار