مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه سه محصول جدید سایپا تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی گفت: آریا به عنوان نخستین کراس اوور کاملا ایرانی در نیمه دوم امسال با گیربکس اتوماتیک، طراحی بسیار زیبا و امکانات و استاندارد‌های به روز به تولید انبوه خواهد رسید.

سلیمانی، با اعلام این خبر در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ اظهار کرد: امیدوار هستیم خودروی شاهین با گیربکس اتوماتیک را نیز در پاییز امسال تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو محصول، خودروی اطلس نیز که یک محصول کراس برپایه خودرو‌های ساینا و کوییک است، تولید می‌شود و جایگزین محصول تیبا خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه یکسال از توقف تولید خودروی پراید می‌گذرد، افزود: پراید به عنوان یک خودرو با تکنولوژی قدیمی نماد شرکت سایپا شده بود و تهدید‌ها و تخریب‌هایی برای برند سایپا و حتی صنعت خودرو به دنبال داشت.

سلیمانی اظهار کرد: منتقدان داخلی و رسانه‌های خارج از کشور نیز سطح ایمنی و تکنولوژی پراید را دستاویزی برای زیر سوال بردن خودروسازی کشور قرار داده بودند؛ از این رو توقف تولید این خودرو یکی از نخستین برنامه‌هایی بود که در سایپا در دستور کار قرار دادیم.

وی به زیان ده بودن تولید خودروی پراید نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به قیمت گذاری دستوری، تولید هر دستگاه پراید از نظر مالی نیز برای سایپا ضرر به همراه داشت به شکلی که گزارش‌های مالی نشان می‌دهد اگر تولید پراید ادامه پیدا می‌کرد در یکسال گذشته دو هزار و ۳۰۰ میلیارد زیان بیشتر برای سایپا به همراه داشت.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پراید سهم قابل توجهی از تیراژ تولید این خودروساز را به خود اختصاص داده بود، گفت: نگرانی‌هایی برای توقف تولید وجود داشت، اما با تلاش مدیران، کارکنان و زنجیره تامین سایپا در کمتر از دو ماه محصولات جدید جایگزین پراید شدند و در پایان سال ۹۹ نیز شاهد بودیم که سایپا بدون پراید نسبت به سال ۹۸ افزایش تولید نیز داشت.

سلیمانی در ادامه به تولید و عرضه محصول جدید شاهین نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته خودرو‌هایی به عنوان محصول داخلی تولید و عرضه شد، اما بیشتر آن‌ها نتیجه تغییر اندکی در طراحی یا امکانات خودرو‌های غیرایرانی بود، اما شاهین محصولی است که از صفر تا صد طراحی و تولید آن کاملا داخلی و متعلق به گروه خودروسازی سایپا است.

وی افزود: شاهین با تکنولوژی به روز و استاندارد‌هایی که امکان عرضه آن به بازار‌های صادراتی را فراهم کرده، تولید و با کمترین ایراد و استقبال قابل توجه به بازار عرضه شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گزارش خود به سهامداران از رفع مشکلات در حوزه تولید خودرو‌های تجاری در شرکت‌های زامیاد و سایپادیزل خبر داد و افزود: تولید وانت زامیاد که همه آن را با نام نیسان آبی می‌شناسند نیز تا پایان سال متوقف و محصول پادراپلاس با توان فنی و امکانات به روز جایگزین آن خواهد شد. همچنین پروژه تولید اتوبوس‌های برقی و دیزلی نیز در این دو شرکت آغاز و قرارداد‌های خوبی نیز در راستای آن منعقد شده و به زودی توان تولید خودرو‌های تجاری سایپا نیز احیا خواهد شد.

سلیمانی در بخش حساب‌های مالی سایپا نیز اظهار کرد: در سه ماه نخست سال ۹۹ سایپا از زیان خارج و به سود عملیاتی نزدیک شد، اما افزایش قابل توجه نرخ ارز و نهاده‌های تولید در کنار قیمت گذاری دستوری برنامه ریزی‌های ما را بهم ریخت و مجددا زیان ده شدیم.

مدیرعامل سایپا گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مالی و کاهش قابل توجه تعهدات ناشی از اجرای برنامه‌های دقیق در حوزه فروش، در سه ماه نخست امسال نیز زیان ده نبوده ایم و اگر شاخص‌های اقتصادی تغییر نکند، امسال از زیان خارج خواهیم شد.

سلیمانی در تشریح بیشتر تلاش‌ها برای کاهش تعهدات اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۸ بیش از ۵۴۰ هزار تعهد در سایپا داشتیم، اما این عدد در حال حاضر به ۱۷۰ هزار تعهد رسیده که معادل چهار ماه تولید است. ضمن اینکه تعداد تعهدات معوق نیز کمی بیش از سه هزار دستگاه است و امیدواریم به زودی، صفر شود.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: تا پایان چهارماه نخست سال، هیچ تعهدی برای سال ۱۴۰۱ ایجاد نکرده ایم که از نظر انضباط مالی امتیاز ویژه‌ای برای ما به حساب می‌آید. 

پایانی برای نیسان آبی!

سلیمانی گفت: تولید وانت زامیاد که همه آن را با نام نیسان آبی می‎شناسند تا پایان سال متوقف می‎شود و محصول پادراپلاس با توان فنی و امکانات به‎روز جایگزین آن خواهد شد. 

مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران صبح روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه برگزار شد و صورت‌های مالی به تصویب اعضا رسید.

در این مجمع، سهامداران عملکرد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا به ویژه در حوزه توسعه سبد محصولات را با توجه به شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها و کرونا مطلوب ارزیابی کرده و خواستار پیگیری هیات مدیره برای رفع مشکل قیمت گذاری دستوری و زیان‌های ناشی از آن شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک نفر
۱۲:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
هرچی که باشه به ماشین های ایران خودرو نمی‌رسه



تمام.
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۱:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
الان سایپا ثبت نام کرده برای ساینا باید اولش 5میلیون تومن بدهی بدون اینکه سود روزانه بدهند قبلا حداقل نرخ سود روزانه با 18درصد میدادند الان وضع خیلی خیلی بدتره آخرش چی خو.اهد شد فقط خدا میداند
Iran (Islamic Republic of)
فارا
۰۰:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
خب اگه همش ضرر میکنن درشو تخته کنید هم شما ضرر نمیکنید هم ما!
Netherlands
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
تا وقتی حکومت منتفع است از بازار خودرو
ابن بازار درست نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
پراید مدل ۹۵ دارم کم خرج کم مصرف والا از کوییک و تیبا و ساینا بهتره. والا تیبا داشتم هم روغن ریزی داشت هم صدای موتور زیاد بود هم دنده عقبش بیرون میزد. همون موتور پراید رو دستکاری کردید به چند نام و با اون قیمتهای کذایی میفروشید. ملتم میخرن به به و چه چه هم میکنند. یا ایرانخودرو با موتور مسخره اش روی ۴۰۵ یه قیمت روی ۲۰۶ و روی پژو پارس و سمند میگذارند هر چند سال یک بار تعمیر اساسی با این گرونی روی دست ملت میگذاره. پشت هر خودرو بشینی هر کدوم ۵ تا ایراد اساسی داره. ماشین چینی هم انقدر گرون کردید که جرات نمیکنیم طرفش بریم. پراید و ۴۰۵ ماشین بدی نبودن . فقط ادعا دارید خودرو اطلس. خودرو شاهین .
Iran (Islamic Republic of)
پناهی
۲۲:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام خودروهای ایرانی زشترین ترین و ناامن ترین خودروهای جهانند اما طراحان خوبی داریم که از آنان استفاده نمیشود چرا و چرا هند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
پراید فقط یه موتور خوب و کم مصرف داشت که اونم دستکاری اش کردن و مصرفشو بردن بالا
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۱۸:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
کوییک خریدم ثبت نامی که برام ۷۰وخورده ای تموم شه ۱۴۱ تموم شد با ۳بار افزایش قیمت

نه دنده عقب درست جا میره و نه کولرش سالمه

من‌موندم سایپا با چه امیدی میخواد ماشین بیاره خیلی ایراد تو ماشین های قبلیش هست و وحشطناک قیمت ها الکی بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
مونتاژکاران سایپا و ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
اگه اطلس با موتور توربو ارزه شه میخرم کاش سایز لاستیک ها شو ۲۰۵ کنن دو سه تا اپشن دروست حسابی هم بزارن کاش با اینه خرگوشی نیاد بیرون مثل کوییک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
دوغی نوشابه ای چیزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
اگه راست میگید وردی خودرو را ازاد کنید بعد معلوم میشه چی در چنته دارید مثل کشورهای دیگه که با عوارض منطقی راحتی مردمشون را فراهم می کنند نه مثل کشور ما که به بهونه ی ایجاد شغل هم تو سر کارگرشون می زنند هم کسب درامد فضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
خودشونم اعتراف کردن بخاطر گرون کردن پراید ساینا و تیبا و بقیه رو که همه اشون همون پرایدن میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
بسه دیگه چقدردروغ تحویل مردم میدین کدام ضررتمام شرکتهای دنیاضررکردن وبعضیهاتعطیل شدن الاسایپاوایران خودرووام وی ام خسته نشدین دروغ تحویل مردم میدین بااین قیمتهامی شودبهترین برندوماشین واردکردمن نمی دانم چرامجلس ورودخودرو راآزادنمی کنند شاید هم بخاطرجیبهای مبارکشان باشد.لطفان انشاربدین نه پاک می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
اشغال سازان چه چیز دیگه ای میخوان تولید کنن با قیمت گرون بدن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
خودرو های جدید با موتور پراید. سایپا ایرباس هم تولید کنه از موتر پراید استفاده می کنه. مثل ایران خودرو که هنوز از پیکان واسه وانت ها استفاده می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۱۴:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
اره شما گفتین مردم هم باور میکنن
آینه بغل یا سپر تغییر میدین اسم خودرو جدید روش میزارید
بعد 100 م قیمتش میبرین بالا
دستتون رو شده
دیگه مردم فریب شما را نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
یکی از این خودروهای تعریفی شاهین، من در اردیبهشت امسال تحویل گرفتم با چند ماه تاخیر وبا کسرهایی که تاکنون رفع نشده است حتی آچارچرخ ندارد وغیره و ازاول هم روغن ریزی داشته و چندبار به نمایندگی مراجعه کرده ام و نتیجه نداشته است.خودرو هم بدون شستشو و کثیف تحویل دادند و هیچ چک لیست و اطلاع رسانی هم از اجناسی که همراه خودرو باید باشدبه مشتری نکرده بودند و دفترچه راهنما هم تاکنون ندارد که مراجعه کنی و چگونگی رفتار با خودرو را یاد بگیری و موتور آن هم نسبت به بدنه سنگین آن ضعیف است و شتاب لازم را در مواقع موردنیاز نمی گیرد.قیمت أن که قرار بود حدود 164میلیون باشد بدون اینکه حتی نمونه خودرو دریک نمایندگی باشد تا مشتری ببیند موقع تحویل به 168میلیون تومان رسانند.خلاصه هرطور خواستند با مشتری بدون فریادرس رفتار کرده و می کنند.خودرویی که ادعا میشد اولین خودرو ایمن درايران هست بعدا معلوم شد که این ادعا درست نیست و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
سه خودرو جدید ؟!!!
پراید با زه در
پراید با زه در دو رنگ
پراید دورنگ بدون زه در
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
ما یکساله اسم مینویسیم برنده نشدیم اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
وقتی سایپا برای همه ماشیناش از یک موتور ۱/۵لیتری با قدرت ۸۷ اسب بخار استفاده میکنه دیگه خودروی جدید چه معنی میده؟خودروی ۳۰ میلیونی رو ۱۳۰ میفروشین بازم ۲۳۰۰ میلیارد تومن ضرر میدین خب چرا تعطیلش نمیکنین هم مردم راحت شن هم خودتون ضرر ندین.
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۳:۳۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
روش نخ نما...صد مدل ماشین طرح کنید ولی 1 میلیون هم در سال تولید نکنید...مث همین واکسن کرونا
آخرین اخبار