رئیس بیمارستان مادر و کودک گچساران گفت: انجام سزارین انتخابی (الکتیو) در بیمارستان ها منوط به رعایت پروتکلهای وزارت بهداشت ودرمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رئیس بیمارستان تخصصی ماد و کودک بی بی حکیمه گچساران در پی انتشار خبری مبنی بر "به خطر انداختن جان نوزاد و مادر و پرهیز از انجام عمل سزارین خانم بارداری در این بیمارستان" در فضای مجازی واکنش نشان داد.

روح انگیز گرجی زاده گفت: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغی به معاونان درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به افزایش انجام تولدهای تقویمی به روش سزارین در طی چند سال گذشته، این موضوع را برخلاف برنامه های اجرایی وزارت بهداشت در حوزه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین های الکتیو دانسته و تاکید کرده است: دستکاری و یا تولد زودهنگام یا دیرتر از زمان اصلی، ضمن تحمیل هزینه اضافی به خانواده ها و سیستم درمان، باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد می شود.

او با اشاره به اینکه با این وجود در هیچ جای دنیا در صورت به خطر افتادن جان مادر و کودک و یا لزوم عمل جراحی از انجام زایمان به روش سزارین ممانعت نمی شود ادامه داد: متاسفانه برخی همکاران با انگیزه مالی سعی در انجام عمل های غیر ضروری دارند.

دکتر گرجی زاده افزود: متاسفانه برخی پزشکان برای رسیدن به نتیجه که همان انجام عمل سزارین در بیمارستانهای دولتی است بدون اینکه مادر و یا کودکی مشکلی داشته باشند، بیماران را برای حصول نتیجه تشویق و همراهی می کنند.

او با اشاره به اینکه از خانم بارداری که به این بیمارستان مراجعه کرد درخواست تشکیل پرونده و انجام سونوگرافی مجدد برای صحت و سقم موضوع توسط پزشک متعهد شد گفت: بیمار از انجام سونوگرافی مجدد توسط پزشک متعهد خودداری کرد و با ایجاد بی نظمی و اعتراض، به بیمارستان مراجعه نکرد.

رئیس بیمارستان تخصصی مادر و کودک بی بی حکیمه گچساران ادامه داد: اگر صحت انجام عمل سزارین با انجام سونوگرافی برای این بیمار تایید شده بود چرا بیمار مجدد به بیمارستان مراجعه نکرد.
گرجی پور با تاکید تقلبی بودن مدارک پزشکی این بیمار و کذب بودن ادعای وی مبنی بر لزوم انجام عمل سزارین گفت: وظیفه بنده به عنوان مسئول بیمارستان نظارت بر رعایت پروتکلهای وزارت بهداشت و درمان است و در این راستا باید پاسخگو باشم.

خبری با عنوان "لجبازی دو پزشک به قیمت تهدید سلامتی مادر و کودک درگچساران"در فضای مجازی منتشر شده که رئیس بیمارستان مادر و کودک گچساران در این خصوص واکنش نشان داد.
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.