رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از حل مشکل آب شهر زنگی آباد و تعیین تکلیف زمین‌های موقوفه جاده کرمان به زنگی آبادی در آینده ای نزدیک خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در نشست بررسی مشکلات شهر زنگی آباد با حضور استاندار کرمان گفت: پل شاهرخ آباد به دلیل معارض بودن مالکیت زمین‌های مربوط با موقوفه‌ها با مشکلات متعددی روبرو شد.

او در توصیح این مهم به استاندار کرمان افزود: چند نشست با معاون عمرانی برگزار کردیم که تنها مشکل ما همکاری نکردن نماینده موقوفه برای آزاد سازی زمین به منظور باز گشایی مسیر زیر گذر پل شاهرخ آباد-زنگی آباد است.

پورابراهیمی بیان کرد: پیشنهاد ما این است کار با قیمت کارشناسی انجام شود که متاسفانه نماینده موقوفه این کار را انجام نداد و این مهم موجب شد کار تاکنون عملیاتی نشود.

پورابراهیمی ادامه داد: پیشنهاد ما این است دستور دهید با توجه به اینکه اخیرا مسئولیت اداره زمین‌های این مجموعه با کمک سازمان اوقاف در اختیار این اداره کل قرار گرفته است در اسرع وقت نشست مجددی با حضور فرماندار، معاون عمرانی، مدیران کل اوقاف و راهداری برگزار و در فاز نخست با نظر کارشناسی و در غیر این صورت از طریق مصوبه شورای تامین به دلیل آثار و پیامد‌هایی امنیتی و کشته شدن انسان‌های زیادی در این مسیر این موضوع در قالب مصوبه شورای تامین ابلاغ شود تا مجموعه وقف در حالت اول با توافق و در حالت دوم با حکم قانونی بازگشایی شود.

او به تامین آب آشامیدنی شهر زنگی آباد اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده موضوع حفر چاه جدید برای تامین آب شهر زنگی آباد انجام و تجهیز چاه در حال نهایی شدن است و قرار است طرف چند روز آینده این موضوع عملیاتی و اجرایی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اختصاص آب از مجموعه آب تصفیه شده شهر کرمان برای صنعت نیز قرار شد به شکلی در قالب توافق برای کمک به مجموعه فولادی بابت تخصیصی که به آن‌ها داده شده اتفاق بیفتد.

او تصریح کرد: سقف عددی مازاد بر تعهد آبی شهری کرمان به شرکت صنعتی میدکو افزایش پیدا کند تا از محل این افزایش با توافقی که با این شرکت می‌شود آب در اختیار منطقه زنگی آباد قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار