چین برای حفظ سلامت روحی و جسمی کودکان در فضای مجازی، محدودیت‌های سخت گیرانه‌ای وضع کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از business-standard، سیستم عامل‌هایی از جمله بازار تجارت الکترونیکی Alibaba Taobao، سرویس پیام QQ Tencent، سایت پخش زنده Kuaishou، پلت فرم میکروبلاگینگ Sina Weibo و رسانه‌های اجتماعی و خدمات تجارت الکترونیکی Xiaohongshu به دلیل توزیع برچسب‌های پیشنهادی جنسی یا فیلم‌های کوتاه به کودکان جریمه شدند.

غول‌های فناوری

به این شرکت‌ها دستور داده شد تا این مشکل را اصلاح کنند و حساب‌هایی را که از چنین محتوایی برای جلب بازدید بیشتر استفاده می‌کنند، ممنوع کنند. برخورد با محتوای نامناسب مربوط به افراد خردسال در حالی صورت می‌گیرد که دولت نظارت دقیق بر سیستم عامل‌های فناوری را در این کشور افزایش می‌دهد.

بیانیه‌ اداره فضای مجازی چین در این باره

نهاد‌های نظارتی در حال تحقیق درباره شرکت‌های فناوری چینی در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله اقدامات ضد رقابتی و روش‌های داده هستند. اداره فضای مجازی چین در بیانیه‌ای گفت، با توجه به نقض حقوق و منافع قانونی افراد زیر سن، برای تسویه مشکلات آنلاین که سلامت جسمی و روانی افراد زیر سن را به خطر می‌اندازند، نگرش صبر و تسامح اتخاذ و اعمال می‌شود. همچنین آن‌ها اعلام کرده اند که برای جلوگیری از هرگونه فساد و پخش محتوا‌های نا مناسب، کودکان زیر ۱۶ سال نیز حق لایو گذاشتن در برنامه اینستاگرام را نخواهند داشت.

شرکت های فناوری

سازمان نظارت بر اینترنت چین اخیراً اعلام کرده است که ابتدا به دنبال آن دسته از شرکت‌هایی که به ارسال محتوا به خارج از کشور اقدام می‌کنند، می‌رود. در سطح جهانی، شرکت‌های فناوری و دولت‌ها توجه بیشتری به چگونگی جلوگیری از استثمار و سو استفاده کودکان از طریق اینترنت دارند.

جریمه غول‌های فناوری

در همین رابطه سال گذشته ائتلافی از شرکت‌های فناوری از جمله فیسبوک، گوگل و مایکروسافت از طرح ریشه کنی کودک آزاری آنلاین پشتیبانی کردند. ماه گذشته انگلیس نیز راهنمای جدیدی را به شرکت‌ها در مورد چگونگی محافظت از کودکان در برابر سو استفاده جنسی در سیستم عامل ها ارائه داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.