آتش سوزی در نزدیکی پارک ملی گلستان/ درخواست بالگرد برای مهار آتش + فیلم

جانشین یگان حفاظت از منابع طبیعی گلستان گفت: با شدت گرفتن آتش سوزی در حوالی جنگل بش اویلی حوالی روستایی در نزدیکی پارک ملی گلستان اداره کل منابع طبیعی خواستار حضور بالگرد در منطقه شد.

آریانفر جانشین یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   از آتش سوزی در منطقه بش اویلی در ۱۵ کیلومتری پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز وقوع آتش سوزی در این منطقه به ما اطلاع داده شد و بلافاصله نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان برای مهار و اطفای آتش به منطقه اعزام شدند.

او با بیان اینکه حریق در این منطقه به صورت سطحی است، افزود:  منطقه دچار حریق شده منطقه‌ای صعب العبور بوده و دسترسی به آن سخت است، همچنین شدت باد، رطوبت پایین وگرم بودن هوا کار مهار آتش را سخت کرده است.

آریانفر گفت: با شدت گرفتن باد آتش هم در حال گسترش است و  در حال حاضر نیرو‌های کمکی از شهرستان‌های مجاور در حال اعزام به منطقه آتش سوزی هستند.

لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از ارسال درخواست برای حضور بالگرد در منطقه خبر داد.

منطقه آتش سوزی ۸ کیلومتر با پارک ملی گلستان فاصله دارد.


اینجا صحبت های تجری فرماندار گالیکش را در رابطه با آتش سوزی ببینید.

تجری فرماندار گالیکش گفت: این آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی یک کشاورز در آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در این منطقه رخ داده است، از همه کشاورزان درخواست می کنم از این کار خودداری کنند چرا که عواقب جبران ناپذیری دارد.

او افزود: در حال حاضر نیروهای بسیج مردمی به همراه نیروهای منابع طبیعی مشغول به مهار آتش هستند و امیدواریم تا عصر کار مهار و اطفای آتش به اتمام برسد. 


انتهای پیام/ق

برچسب ها: آتش سوزی مراتع ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۳۱ تير ۱۴۰۰
جنگ گلستان دیگه همش نابود شد مثل جنگ های استان فارس که حالا یا مردم اتیش زدن یا از گرمای بیش از حد اتش گرفت همش سوخت رفت
آخرین اخبار