منابع طبیعی گلستان در اطلاعیه ای از کشاورزان خواست : با توجه به افزایش شدت گرمای هوا به هیچ وجه بقایای محصولات را آتش نزنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  عبدالرحیم لطفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان برای روزهای آینده گفت: جنگل‌های هیرکانی و جنگل‌های دست کاشت سوزنی برگ در شرق استان ، مناطق آسیب پذیر و حساس به لحاظ وقوع حریق و آتش سوزی هستند و به علت دمای بالاتر ، خطر آتش سوزی در این مناطق بالاست.

او افزود : مهم‌ترین توصیه به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رهاکردن سیگار، چوب کبریت و مخصوصا آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

عبدالرحیم لطفی افزود: در هفته های اخیر درصد بسیار بالایی از آتش سوزی‌ عرصه‌ها ناشی از اشتباهات و خطا‌های انسانی بوده است و وقتی آتشی در منطقه‌ای شروع شود با توجه به شرایط طبیعی، امکانات محدود و دشواری‌های دسترسی ، مهار و اطفای حریق مشکل خواهد بود .

این مقام مسئول ادامه داد :همشهریان می‌توانند هرگونه علائم آتش سوزی را از طریق تلفن های گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹  اطلاع دهند.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی گلستان ، همه نیرو‌های منابع طبیعی  از ابتدای تیرماه تا پایان گرمای هوا و کاهش درجه حرارت ، آماده باش خواهند بود.

 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.