اردوی جهادی دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد در مناطق محروم بخش میانکوه شهرستان اردل برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابوالحسن بهمنی مسئول ستاد اردو‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اردوی جهادی دندانپزشکی این دانشگاه در مناطق محروم بخش میانکوه شهرستان اردل برگزار شد.

او افزود: این اردوی جهادی دندانپزشکی به همت معاونت فرهنگی و امور دانشجویی، کانون خیریه دانشجویی لبخندماه دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل برگزار گردید.


بیشتر بخوانید


بهمنی اضافه کرد: این اردو به مدت یک روز، با استقرار دندانپزشکان، پزشکان و مشاوران بهداشتی درمانی در مدرسه شبانه روزی امام حسین (ع) منطقه میانکوه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

او ادامه داد: در این اردوی جهادی به بیش از ۹۰ نفر خدمات دندانپزشکی شامل معاینه، جراحی، کشیدن دندان و وارنیش فلورایدتراپی ارائه شد.

بهمنی گفت: همچنین بیش از ۱۵۰ مورد تست فشارخون و قندخون همراه با مشاوره‌های بهداشتی و درمانی به اهالی مناطق محروم روستا‌های رفن، قاییدان و شیاسی انجام شد.

او افزود: توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون مسابقات از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این اردوی جهادی بود.

شایان ذکر است، این سه روستای شهرستان اردل تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت چلدان دارای یک پزشک مستقر بصورت شبانه روزی می‌باشد.

با وجود ۴ خانه بهداشت در این مناطق محروم، اهالی روستا‌ها همچنان از وجود دندانپزشک بی بهره هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار