معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دوشنبه بیشترین میزان واکسیناسیون کرونا نسبت به جمعیت در کشور، در این استان به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: دوشنبه ۲۸ تیر، ۱۰ هزار نفر در این استان واکسن کرونا دریافت کردند که بیشترین میزان واکسیناسیون نسبت به جمعیت در کشور بود.

او افزود: در گروه سنی بالای ۶۰ سال تا کنون ۷۱ درصد مردم استان واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر ادامه داد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال هم از  یکشنبه شروع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

خواجه ئیان عنوان کرد: پس از واکسینه شدن این گروه که کمتر از ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد، رده‌های پر خطر ادارات و گروه سنی بعد را شروع خواهیم کرد.

او گفت: فرایند واکسیناسیون که از ۲۲ بهمن پارسال در استان  بوشهر شروع شده تا کنون با روندی منظم و بدون هیچ گونه اعتراضی، انجام گرفته  و از تمام ظرفیت حوزه‌ بهداشت برای هر چه بیشتر و بهتر انجام گرفتن واکسیناسیون استفاده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اعلام کرد: اکنون در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان مراکز دیگری  برای تزریق واکسن با همکاری بسیج جامعه پزشکی، شورای هماهنگی نیروی انسانی، فرمانداران، شهرداران و ادارات مختلف در حال راه‌اندازی است.


بیشتر بخوانید


خواجه‌ئیان افزود: اکنون روزانه در بوشهر بالای ۲ هزار نفر واکسینه می‌شوند و بسیاری از گروه‌های پر خطر در رده سنی پایین‌تر در هفته آینده واکسینه خواهند شد.

او بیان کرد: میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای عمومی جامعه از ۶۰ درصد پایین‌تر و در ادارات ۸۰ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: تا کنون ۲ هزار و ۵۸ مود بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که ۱۹ مورد منجر به مهروموم شده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.