فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز از آزادسازی ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی تصرف شده در البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ سید مجتبی موسوی، فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز گفت: در هفته گذشته بیش از ۵۰۰ مورد تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی استان که عمدتا از طریق سامانه هوشمند در حوزه شهرستان‌ها به‌ویژه کرج، ساوجبلاغ، نظر آباد و چهارباغ شناسایی شده بودند با هماهنگی قضایی در این مناطق قلع و قمع که در نتیجه مساحتی بالغ بر ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی آزادسازی شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی البرز با بیان این که حفاظت از اراضی رسالت مهمی است که واحد‌های یگان حفاظت در غالب گشت‌های حفظ کاربری ضمن نظارت بر اراضی و با اجرای عملیات‌های پیشگیری و مقابله با هر گونه تغییر کاربری غیر قانونی بر عهده دارند، افزود: در برنامه ریزی انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌های سازمان جهاد کشاورزی در این استان نسبت به تشدید اقدامات پیشگیرانه و تقویت واحد‌های گشتی در ایام تعطیلات و در سطح کلیه شهرستان‌ها اقدام شده است.

موسوی گفت: با راه‌اندازی سیستم هوشمند سازی شناسایی تغییر کاربری در اراضی و اطلاعاتی که طریق هوش مصنوعی در این سازمان به دست می‌آید فرصت سوء استفاده مجرمان که در ایام تعطیل اقدام به تخریب اراضی و تغییر کاربری می‌ کردند به حداقل رسیده است.

او افزود:  شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک ضمن استعلام از طریق تماس با یگان حفاظت از اراضی البرز و یا سامانه ۱۳۱ از وقوع جرائمی، چون اخاذی و ... جلوگیری کنند.

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.