اعضای شورای شهر تهران خیابانهایی را به نام برخی از شهرهای کشورهای همسایه و چند تن از اساتید موسیقی ایرانی و پاپ نامگذاری کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر، با تغییر نام معابری در محدوده خیابان مصدق (نفت سابق) موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه در محدوده خیابان مصدق، خیابان دوم به هرات، خیابان چهارم به مزارشریف، کوچه دوم به سمرقند، کوچه چهارم به چابهار، کوچه ششم به خجند، کوچه هشتم به بامیان، کوچه نهم به پنجشیر، کوچه دهم به قندهار، کوچه دوازدهم به غزنین، کوچه نهم به لاهور و  کوچه دهم با پنجاب تغییر نام یافتند.

هرات، مزار شریف، سمرقند، پنجشیر، قندهار و غزنین شهرهایی در افغانستان هستند. همچنین لاهور شهری در پاکستان و پنجاب شهری در هندوستان است.

اعضای شورای شهر در ادامه با تغییر نام  معابری در محدوده خیابان ولیعصر حدفاصل اسفندیار تا پارک وی موافقت کردند.
بر این اساس خیابان افق به استاد فرهاد فخرالدینی، خیابان شناسا به علی محمد حق‌شناس، خیابان آپادانا به استاد محمدرضا لطفی، خیابان آرامش به استاد همایون خرم، خیابان مهیار به استاد فرهاد مهراد، خیابان مقداد به استاد رحیم جدی، خیابان ناهید غربی به استاد حسن ناهید، خیابان رامین به استاد مرتضی حنانه و خیابان پروین به استاد فرامرز پایور موافقت کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: نامگذاری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چرا اونوقت ؟ مگه اونا اسم شهرهای مارو میذارند رو خیابونهاشون؟
آخرین اخبار