کاربران تلفن‌های هوشمند در بریتانیا گمان به شنود گوشی خود دارند

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو بیش از ۲۰۰۰ انگلیسی معتقدند که اطلاعات آن‌ها برای تولید تبلیغات هدفمند شنود می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حفاظت از اطلاعات امری بی بدیل و مهم است چرا که همه ما در طول روز داده هایی را به دست می آوریم که از آن ها برای پیشبرد اهدافمان استفاده می کنیم حال در این برهه افراد سودجو و یا دولت های قدرتمند سعی در به دست آوردن این اطلاعات دارند. در همین زمینه اکثر کاربران تلفن هوشمند فکر می‌کنند دستگاه آن‌ها در حال گوش دادن به مکالماتشان و شنود و ردیابی آن ها است.

تلفن هوشمند

به نقل از independent، طبق نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) که بیش از ۲ هزار نفر انگلیسی در آن شرکت کرده‌اند از هر پنج نفر، سه نفر گمان می‌کنند گوشی هوشمندشان مکالمات آن‌ها را ضبط و از اطلاعاتشان برای تولید تبلیغات هدفمند استفاده می‌کند. بر اساس آمار این نظرسنجی، اکثر کاربران تلفن‌های هوشمند در انگلیس معتقدند که دستگاهشان به آن‌ها گوش می‌دهد و اطلاعات مربوط به آن‌ها را بدون اجازه از افراد در فضایی ذخیره می‌کند.

موسسه یوگاو (YouGov)

نتایج نظرسنجی موسسه YouGov

این نظرسنجی، که شامل داده‌های بیش از ۲ هزار بزرگسال در انگلیس بود، نشان داد که از هر ۵ صاحب گوشی‌های هوشمند سه نفر فکر می‌کنند که دستگاهشان مکالمات را انتخاب می‌کند و از این اطلاعات برای ایجاد تبلیغات هدفمند استفاده می‌کند. دو سوم از افراد حاضر در نظرسنجی‌ها (۶۶ درصد) اظهار داشتند که پس از صحبت حضوری در مورد محصول، متوجه دریافت آگهی‌های هدفمندی از طریق تلفن خود شده اند. با این حال، از بین این افراد، فقط یک پنجم (۲۲ درصد) گفتند که فکر می‌کردند دلیل این امر این بوده که دستگاه آن‌ها به مکالمات آن‌ها گوش داده است.

شنود مکالمات

به هر حال شنود اطلاعات و دستیابی به آن‌ها در دنیایی که هر لحظه آن حادثه‌ای رخ می‌دهد به امری انکارناپذیر تبذیل شده است و دولت‌ها برای جلوگیری از اعتراض‌ها یا تهدید افراد خاص از این روش بهره می‌گیرند و فناوری‌های جدیدی را در این عرصه به کار می‌برند.

جاسوسی گوشی های هوشمند


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار