رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به هوای گرم و مرطوب، بسته بودن در و پنجره و تجمع در اتاق میزان ابتلا به کرونا در استان افزایشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر، خصوصیت بارز استفاده از واکسن کرونا را کاهش شدت و احتمال انتقال بیماری عنوان کرد و افزود: به علت شرایط قرمز استان‌های جنوبی، وزارت بهداشت در بحث واکسیناسیون کرونا نگاه ویژه‌‍‌ای به این استان‌ها از جمله بوشهر دارد و هر هفته سهمیه‌ای جداگانه وارد استان و بین شهرستان‌ها تقسیم می‌شود.

او افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته، واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال در حال تکمیل شدن است و از دوشنبه ۲۸ تیر نیز واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ سال به بالا در استان شروع شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: این افراد منتظر پیامک باشند و از مراجعه مستقیم به مراکز تزریق واکسن خودداری کنند، زیرا باعث شلوغی در این مراکز می‌شود.

کشمیری عنوان کرد: افراد برای اطمینان از اینکه نامشان در سامانه جامع سلامت ثبت شده است یا نه می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت منطقه خود رجوع کنند و نگران از جا ماندن تزریق نباشند، چون در انتها فراخوان اعلام می‌شود.

او گفت: با توجه به هوای گرم و مرطوب، بسته بودن در و پنجره و تجمع در اتاق میزان ابتلا در استان افزایشی است و به این علت در روز‌های اخیر آمار مرگ و میر نسبت به جمعیت بالا رفته است.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به پوشش خوب برنامه واکسیناسیون در بیشتر شهرستان‌های استان، افزود: چند شهرستان از جمله عسلویه در رده سنی سالمندان و همچنین در حال حاضر برای گروه ۵۰ تا ۶۰ سال مشارکت کمتری نسبت به سایر شهرستان‌ها داشته‌اند.

کشمیری در مورد سویه دلتای ویروس کرونا (ویروس نوع هندی) هم به این نکته اشاره کرد که سرعت انتشار این نوع سویه ۶۰ درصد از ویروس انگلیسی سریع‌تر است به نحوی که جوانان و حتی کودکان را بیشتر درگیر می‌کند.

به گفته او، با گسترش گونه دلتا در استان شاهد افزایش موارد ابتلا در جوانان نسبت به سویه‌های دیگر ویروس کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر بیان کرد: بیماری کرونا مشترک بین دام و انسان‌ است و بعضی از حیوانات دچار این بیماری می‌شوند به ویژه حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه که می‌توانند ناقل کرونا باشند.

دیروز ( دوشنبه ۲۸ تیر) تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۵۱۲ نفر رسید و هشت نفر هم به فوتی‌ها اضافه شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.