آقایی گفت:در حال حاضر ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار در حال ارسال به نقاط مختلف کشور است.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: اقدامات سختگیرانه ، قرنطینه و رعایت موارد بهداشتی موجب شده تا با اطمینان اعلام کنم یک درصد هم امکان ندارد، ورود کرونا به بندر از طریق کشتی‌ها انجام شود.

وی افزود: چون ارسال فرم‌ها به صورت غیردستی و ایمیل انجام می‌شود، خدمه کشتی اصلا پیاده نمی‌شوند و ما هم روی عرشه کشتی نمی‌رویم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در تشریح آخرین وضعیت رعایت دستورالعمل های  های بهداشتی و ورود و خروج کشتی‌ها به بندر شهید بهشتی چابهار در شرایط کرونایی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در ماه‌های گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را دقیق‌تر کرده‌ایم و وضعیت تحت کنترل است.

 کشتی‌ها قبل از ورود به بندر ۱۴ روز در لنگرگاه می‌مانند 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین کشتی‌هایی که از مبدا هند وارد بندر می‌شوند، حتماً باید ۱۴ روز بمانند و بعد پذیرش می‌شوند. از بنادر دیگر و اروپا نیز وقتی کشتی‌ها وارد لنگرگاه می‌شوند، باید ۱۴ روز بمانند و قبل از پهلوگرفتن باید تست‌های کرونای مربوطه را برای ما ایمیل کنند.

وی اظهار داشت: فعلا تردد روی کشتی‌ها در بندر انجام نمی‌شود، فرم‌های خوداظهاری وجود دارد که از سوی کشتی برای بندر از طریق ایمیل ارسال می‌شود، تست کرونا و خوداظهاری از سوی کشتی ایمیل و بررسی می‌شود که یقین پیدا کنیم خدمه کشتی در کشور مبدأ پیاده نشده‌اند.

ورود ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر چابهار

آقایی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر در حال ارسال به نقاط مختلف کشور است، همچنین ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی هم در بندر موجود است که ورود و خروج آن‌ها به صورت روان در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ادامه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار باوجود تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فعالیت‌های اداری در این استان خبر داد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون به دلیل مصوبه شب گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت‌های ادارات برخی شهرهای استان سیستان بلوچستان به طور کامل و برخی دیگر به صورت نیمه تعطیل درآمده و متوقف شده است.

آقایی با بیان اینکه محدودیت‌ها به دلیل حاد شدن کرونا، خیلی افزایش یافته افزود: به همین دلیل بیشترِ کامیون‌داران رعایت می‌کنند و به بندر چابهار نمی‌آیند.

وی  با تاکید بر اینکه مشکلی در ورود و خروج کالاهای اساسی نداریم، ادامه داد: کالاهای اساسی که وارد می‌شود، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بارگیری شده و به داخل کشور منتقل می‌شود.

آقایی با اشاره به اینکه بندر چابهار تعطیل نیست گفت: ورود و خروج کالا انجام می‌شود و شیفت‌های عملیاتی در بندر مستقر هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان داشت: تداوم ورود و خروج کشتی از بندر چابهار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی این بندر زمینه ایجاد اشتغال، تحرک حمل و نقلی و پویایی اقتصادی را بویژه در استان رونق بخشیده است.

وی گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار پس از بهره برداری در فاز اول با برخورداری از پنج پست اسکله و افزایش ظرفیت به هشت و نیم میلیون تن، تجهیزات مدرن و بهره‌برداری از ترمینال های کانتینری و یخچالی برای پذیرش و پهلوگیری انواع کشتی‌ها با تنوع کالاهای صادراتی، وارداتی، کانتینری، فله و تنوع کالاهای یخچالی و مواد نفتی فراهم شده است.

آقایی افزود: خوشبختانه با زیرساخت ها و تجهیزات بندر چابهار برای پهلوگیری و تخلیه و بارگیری انواع کشتی و کالا و تعامل و مشارکتی که با گمرک و دستگاه‌های مرتبط وجود دارد کالاها با رویه‌های گمرکی و بدون رسوب به مقاصد مورد نظر حمل خواهد شد.

وی با اشاره به ترانزیت، صادرات و واردات کالاهای اساسی بندر چابهار در سال جاری گفت: از ابتدای امسال نیز به رغم محدودیت‌های کرونا، فعالیت‌های بندری، تخلیه و بارگیری و ورود و خروج کامیون‌های حامل بار با افزایش دستورالعمل های بهداشتی تداوم داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ورورد کالا به کشور در واقع سعی کردن برای پاک کردن صورت مسئله است نه حل اون
دولت طی این 8 سال باید سعی می کرد این کالاها رو با راه اندازی کارخانجات و هدفمند کردن کشاورزی در داخل تولید کنه