کتاب "درآمدی بر تاریخچه بندر چابهار" تألیف علیرضا ابن رحمان توسط آموزش بندر چابهار و به منظور ترویج فرهنگ کتابت و کتابخوانی انتشار و توزیع یافت.

محمداکبر رئیسی، رئیس اداره آموزش بندر چابهار که از محققان حوزه تاریخ و فرهنگ استان سیستان و بلوچستان و از رمان‌نویسان برجسته این خطه می‌باشد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ضمن توصیف ارزشمند بودن محتوای این کتاب اظهار کرد: کتاب درآمدی بر تاریخچه بندر چابهار حاوی اسناد و مدارک مربوط به پیشینه بندر چابهار و دربرگیرنده وقایع تاریخی جنوب بلوچستان و خصوصا سواحل مکران می باشد.

وی با بیان اینکه مراحل تحقیقاتی تدوین این کتاب با اهتمام و حمایت اداره‌ کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به انجام رسیده است افزود: نویسنده کتاب، ابن رحمان با پیشینه کار تحقیقاتی در سایر بنادر کشور؛ قدم موثری در شناسایی بندر چابهار برداشته است که گامی ارزشمند در پرداختن به فرهنگ سرزمینی بندر چابهار، خطه بلوچستان و سواحل مکران قلمداد می‌شود.

کتاب "درآمدی بر تاریخچه بندر چابهار" در هفتم اسفند سال ۹۷ و در حاشیه مراسم "همایش روز چابهار" توسط نویسنده کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار