موهبتی با بیان اینکه پارسال بیش از هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده گفت: شاخص برخورداری از آب آشامیدنی بهداشتی در دولت تدبیر و امید ۱۲ درصد رشد کرده که هفت درصد آن طی این ۲ سال اخیر بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح بخش کهیر با بیان اینکه امروز شروع یک روز جدید است و به یاری خدا با کمک همدیگر کار بزرگی را آغاز خواهیم کرد اظهارداشت: بخش کهیر کنارک نعمت‌های فراوانی دارد که هر کدام به تنهایی استعداد توسعه منطقه را دارست و می‌تواند به تنهایی چرخ اقتصاد استان را بچرخاند.

وی با بیان اینکه کهیر حتما مزیت‌های فراوانی دارد که بزرگترین استعداد این بخش استعداد انسانی و مردمان خوب این منطقه است تصریح کرد: استعداد گردشگری این بخش مانند سد، رودخانه، مجموعه رفتارهای انسانی در کهیر، مجموعه‌ای از گل افشان و کوه‌های مریخی و شرایط طبیعی حائز اهمیت است و به تنهایی می‌تواند چرخ اقتصاد این استان را بچرخاند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیستان و بلوچستان این سال‌ها مورد توجه نظام و دولت بوده و خدمات بی بدیل و بی نظیری در آن ارائه شده البته به جهت عمق محرومیت تاریخی عقب ماندگی‌های زیادی دارد و با وجود تلاش‌های مضاعفی که انجام می‌شود هنوز فاصله با میانگین شاخص‌های کشوری زیاد است.

وی با بیان اینکه پارسال یکهزار و ۱۵۰ کلاس تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شد گفت: ۱۰ درصد کلاس‌های ساخته شده در کشور مربوط به این استان بوده و با این وجود فاصله با میانگین کشوری زیاد است زیرا ما در سرانه فضا آموزشی ۳.۲ متر مربع زیر بنا برای هر نفر دانش آموز داریم در کشور این میزان ۶ است.

موهبتی با بیان اینکه هم‌اینک ۴۱۷ کیلومتر بزرگراه در استان داریم ادامه داد: از این میزان ۲۴۱ کیلومتر در دولت یازدهم و دوازدهم ساخته شده که ۱۸۸ کیلومتر آن در همین ۲ سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: اعتبارات راه‌های سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ از تمام اعتبارات فصول مختلف برق، آب، مدرسه و بهداشت بیشتر بوده است ولی کافی نیست و هنوز عقب هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مزیت استان مرز، تجارت و ترانزیت است که ۲ مرز رسمی ریمدان و پیشین راه اندازی و ۲ مرز کوهک و گرمشاد مجوزش گرفته شده و به یاری خدا به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار