موهبتی با بیان اینکه هم‌اینک در استان برای تست کرونا محدودیتی نداریم، گفت: باید پویش همگانی در منطقه شکل گرفته و تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها برنامه تدوین شده برای واکسیناسیون را به تحقق حداکثری برسانند.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا ضمن تشکر وزیر بهداشت و درمان، ستاد مبازره با کرونا، مجموعه قرارگاه مرکزی و ستاد‌های استانی و شهرستانی اظهارداشت: در سفر وزیر بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان تصمیمات خوبی گرفته شد که در کوتاه‌ترین زمان این تصمیمات مثل تست فراگیر کرونا و واکسیناسیون اثر خود را خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه در میان مدت نیز سفر وزیر بهداشت و درمان بر تکمیل و تجهیز مجموعه‌های بهداشت و درمان می‌تواند نقش آفرین باشد افزود: آنچه که بسیار حائز اهمیت است براساس صحبت تمام مسوولانی که از این ویروس اطلاعاتی در کنار درمان و همه مباحث دیگر دارند رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان چند درصدی رشد داشته که این کافی نیست برای استانی که با بحران مواجه بوده و امیدواریم کسانی که متولی حوزه فرهنگ هستند در این زمینه کار کنند.

وی اظهارداشت: طرح شهید «سلیمانی» طرحی جامع و کامل برای مقابله و مدیریت ویروس کرونا در شناسایی بیماران و در پشتیبانی و حمایت از افراد مستمند و گرفتار اثر گذاری خوبی داشته که از اینرو نباید تعطیل و کند شود.

موهبتی با اشاره به روز‌های منتهی به عید قربان بیان کرد: پروتکل‌های مربوط به میدان فروش دام تا مجموعه قربانی کردن و مباحث بیماری کریمه کنگو و سایر بیماری‌ها بسیار جدی است که همه متولیان در این حوزه باید وقت گذاشته و زمینه آگاه سازی همگانی را فراهم کنند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن ۲۲مورد جدید فوت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار درگذشتگان این ویروس در استان تاکنون به یک‌هزار و ۹۷۸ نفر رسیده است.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: با افزوده شدن ۸۱۲ مورد جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در سیستان و بلوچستان به ۷۸ هزار و ۸۱۳ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۷۴ بیمار حاد تنفسی و۴۵۲مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار