یک شرکت ساخت و ساز قصد دارد در شهر پونای هند مدرسه ای با پوشش گیاهی و پیست دوچرخه سواری روی پشت بام بسازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ شهر پونا در هند که سه ساعت با بمبئی پرجمعیت فاصله دارد، در دهه گذشته رشد چشمگیری در زمینه شهرنشینی داشته است. این موضوع باعث آلودگی بیشتر هوا در این شهر شد و کیفیت هوا را پایین آورد. سطح آلاینده‌ها در این شهر در حال حاضر مرتبا از دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) بالاتر می‌رود.


بیشتر بخوانید


هدف از ساخت مدرسه جنگلی

اکنون یک شرکت معماری به نام Nudes به دنبال راه حلی برای مشکل آلودگی هوا است. این شرکت در مسابقه‌ای برای ساخت یک مدرسه دوستدار محیط زیست در این شهر برنده شد و طرحی شگفت انگیز دارد. شرکت Nudes طرحی را ارسال کرد که ساختمانی با باغ عمودی است و هوای اطراف خود را تمیز و تصفیه می‌کند. علاوه بر این در پشت بام این باغ-مدرسه، پیست دوچرخه سواری به شکل بی نهایت وجود دارد که دانش آموزان می‌توانند در آن دوچرخه سواری و ورزش کنند.

ساخت مدرسه جنگلی با پیست دوچرخه سواری بی نهایت در هند

این طرح رابطه بین طبیعت و تعلیم و تربیت را در مناطق متراکم شهری که بر پایه‌های رشد، آموختن، استفاده مجدد و بازیافت، گیاهان و همچنین بازی و تفریح به خوبی برقرار می‌کند.

ساخت مدرسه جنگلی با پیست دوچرخه سواری بی نهایت در هند

این شرکت در توضیح طرح خودش گفت: "این پروژه دارای ۲ عدد ساختمان استوانه‌ای سبز با پوشش گیاهی است که توسط مسیری حلقه‌ای به شکل نماد بی نهایت روی پشت بام بهم وصل شده اند. هر حجم استوانه‌ای دارای مراحل ساخت مرحله‌ای با فعالیت‌های برنامه ریزی شده است. این پروژه به بررسی پویایی و فضای پر جنب و جوش برای دانش آموزان به منظور تعامل و یادگیری طراحی و ساخته می‌شود و پوشش گیاهی اش به خوبی رسیدگی و نگهداری می‌شود و باغبانان ماهر نیز برای رسیدگی به آن‌ها در این مدرسه حاضرند. "

ساخت مدرسه جنگلی با پیست دوچرخه سواری بی نهایت در هند

دانش آموزان و پرورش گیاهان

طبق گفته شرکت طراح سطح زیرین مدرسه دارای زمین‌های تنیس و استخر خواهد بود و دانش آموزان مسئول پرورش برخی از گیاهان در زمین و حیاط مدرسه خواهند بود. سپس باغبانان حرفه‌ای گیاهانی را که دانش آموزان کاشتند را پس از اطمینان از سلامتی و تازه ماندن به طبقات بالاتر می‌برند. هدف این مدرسه آموزش تعامل با محیط زیست و تغییرات آب و هوایی به کودکان خواهد بود.

ساخت مدرسه جنگلی با پیست دوچرخه سواری بی نهایت در هند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار