گزارش ها حاکی از این هستند که بازی ویدئویی Gran Turismo یکی از بازی های رسمی المپیک مجازی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موتور وان، هنگامی که بازی اصلی Gran Turismo برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ برای Playstation سونی عرضه شد، برای همیشه ژانر مسابقه‌ای بازی‌های ویدیویی را تغییر داد. وجود اتومبیل‌های فراوان، جذابیت بصری و تأکید بر فیزیک دنیای واقعی، آن را به بهشت گیمر‌ها تبدیل کرد. با این حال، ما شک داریم کسی حدس زده باشد که روزی گران توریسمو یک ورزش در المپیک باشد و حالا ما ۲۴ سال بعد در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

اشتباه نکنید این یک شوخی نیست. در ۲۲ آوریل کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد Gran Turismo بخشی از اولین سری مجازی المپیک خواهد بود. این عنوان مسابقه‌ای به دوچرخه سواری مجازی، قایقرانی و بیس بال می‌پیوندد.

همه این مسابقات دارای جواز المپیک هستند و از سیستم عامل‌های مختلف ناشران بازی ها، برای رقابت استفاده می‌کنند. این رویداد مجازی از تاریخ ۱۳ مه آغاز می‌شود و تا ۲۳ ژوئن ادامه دارد و قبل از بازی‌های سنتی المپیک که قرار است در ماه ژوئیه در توکیو برگزار شود، پایان می‌یابد.

معرفی Gran Turismo به عنوان یکی از بازی های رسمی المپیک مجازی

ورزش‌های مجازی در المپیک مجازی

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، گفت: "مجموعه مجازی المپیک یک تجربه دیجیتالی منحصر به فرد در المپیک است که هدف آن رشد تعامل مستقیم با مخاطبان جدید در زمینه ورزش‌های مجازی است. ایده آن مطابق با Olympics Agenda ۲۰۲۰ + ۵ و استراتژی دیجیتال IOC است. این موضوع مشارکت ورزشی را تشویق می‌کند و ارزش‌های المپیک را با تمرکز ویژه بر جوانان ارتقا می‌دهد."

حالا احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه تیم مسابقات المپیک دیجیتال را می‌سازند. تنها در فاصله چند هفته از اعلامیه رسمی تا شروع بازی‌ها، احتمالاً مدتی است که چنین برنامه‌هایی در پشت صحنه انجام شده است. احتمالاً می‌گوییم، زیرا IOC جزئیات دیگری را به غیر از آنچه قبلاً درباره رقابت از طریق سیستم عامل ناشران گفتیم، ارائه نداده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار