رئیس جمهور ترکیه با اعلام اینکه آنکارا مذاکراتی با طالبان درباره فرودگاه کابل دارد، تاکید کرد که این گروه باید اقدامات نظامی خود را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز (دوشنبه) با تأکید بر اینکه طالبان از رویکرد اشتباهی استفاده می‌کند، اعلام کرد که این گروه باید عملیات نظامی افغانستان را متوقف کنند.

اردوغان در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: «من از طالبان می‌خواهم که اقدامات نظامی در افغانستان را متوقف کنند»

او در ادامه  با بیان اینکه  طالبان به خوبی از موقعیت ترکیه درباره تأمین امنیت فرودگاه کابل اطلاع دارد، اعلام کرد که قصد دارد با طالبان در خصوص فرودگاه کابل گفتگو کند.

رئیس جمهور ترکیه اخیرا پس از جلساتی با ناتو و آمریکا، به طور رسمی اعلام کرد که کشورش مسئولیت تأمین فرودگاه کابل را کم‌تر از ۲ ماه دیگر بر عهده می‌گیرد.

این در حالی است که آمریکا از ادامه حضور صد‌ها نیروی نظامی‌اش برای حفاظت از دیپلمات‌های این کشور حتی بعد از یازدهم سپتامبر سال جاری میلادی در افغانستان خبر می‌دهد.

گروه طالبان نیز از آنکارا خواست نظامیان خود را مانند دیگر کشور‌های عضو ناتو از افغانستان خارج کند.

«سهیل شاهین» سخنگوی گروه طالبان در این باره گفته بود که ترکیه به عنوان عضوی از ناتو باید بر اساس توافقی که با آمریکا در ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۰ امضا کردیم، نظامیان خود را از افغانستان خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار