سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد این گروه خواستار خروج نیرو‌های نظامی ترکیه از خاک افغانستان و لغو تحریم‌های مسکو علیه این گروه است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، گروه طالبان از آنکارا خواست نظامیان خود را مانند دیگر کشور‌های عضو ناتو از افغانستان خارج گند. همچنین این گروه از مسکو درخواست کرد تحریم‌های ضد طالبان را لغو کند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا از پیشرفت سریع اعضای طالبان در سراسر افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

«سهیل شاهین» سخنگوی گروه طالبان گفت: ترکیه به عنوان عضوی از ناتو باید بر اساس توافقی که با آمریکا در ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۰ امضا کردیم، نظامیان خود را از افغانستان خارج کند.

او افزود: از آنجا که ترکیه یک کشور بزرگ مسلمان است، افغانستان روابط تاریخی با آن دارد و امیدواریم پس از تشکیل دولت جدید در کشورمان در آینده نیز رابطه نزدیک و خوبی با هم داشته باشیم.

از طرف دیگر سهیل شاهین اعلام کرد طالبان در حال بحث و گفتگو با طرف روسی در مورد لغو تحریم‌ها علیه این گروه است.

سخنگوی گروه طالبان اضافه کرد: ما از آن‌ها (مقامات روسی) خواستیم نام گروه را از لیست تحریم‌ها (شورای امنیت) حذف کنند.

پیشتر هیئتی به نمایندگی از این 'v,i در ۸ و ۹ ژوئیه از افغانستان به روسیه رفت و جلسه‌ای با «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا از وزارت خارجه روسیه برگزار کردند.

پیش از این، این گروه گفته بود که توافق در سال ۲۰۲۰ بین طالبان و آمریکا شامل حذف گروه از تمامی بند‌های لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.