اتحادیه اروپا در ادامه اتهام زنی به چین، مقابله با حملات سایبری که از داخل چین انجام می‌شوند را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از چین خواست تا علیه حملات سایبری که ادعا می‌شود از  داخل این کشور صورت گرفته و  بر اقتصاد و امنیت این اتحادیه تاثیر گذاشته است، اقدام کند.

در اعلامیه اتحادیه اروپا آمده است: «مقابله نکردن با این حملات، منجر به خطرات امنیتی و ضرر اقتصادی قابل توجهی برای موسسات دولتی و شرکت‌های خصوصی ما شده و تأثیرات گسترده‌ای در  جامعه ما داشته است.»

در این اعلامیه همچنین با اتهام زنی به چین گفته شده که این حملات سایبری با گروه‌های هکری «Advanced Persistent Threat ۴۰» و «Advanced Persistent Threat ۳۱» مرتبط بوده که در خاک چین فعالیت دارند.

در انتهای این بیانیه نوشته شده است: «اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن به شدت این حملات سایبری را که در تضاد با هنجار‌های رفتار مسئولانه دولت یک کشور است، محکوم می‌کنند. ما از مقامات چینی می‌خواهیم که به این هنجار‌ها پایبند باشند و اجازه ندهند که از این کشور برای حملات سایبری سواستفاده کنند و اقدامات مناسبی برای بررسی و رسیدگی به این وضعیت را انجام دهند.»

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که چین هنوز یکی از آسیب دیدگان اصلی از حملات سایبری است و حملات سایبری به این کشور در دوران شیوع کرونا بیش از پیش افزایش یافته است. چین همواره پیشنهاد کرده است همه کشورها بر اساس احترام متقابل، برابری و سود مشترک، گفت و گو و همکاری را تقویت بخشند تا به طور مشترک با این چالش مقابله کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار