جایزه ۱۰ میلیون دلاری دولت آمریکا برای مقابله با حملات سایبری

دولت بایدن به منظور ردیابی و دستگیری سریعتر هکر‌ها و مقابله با باج افزار‌ها پاداشی ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دفتر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد افرادی که اطلاعاتی از باند‌های پشت پرده حملات سایبری و فعالیت باج افزار‌ها در اختیار دستگاه‌های امنیتی و اطلاعات سایبری آمریکا قرار دهند ۱۰ میلیون دلار جایزه دریافت می‌کنند.

این اطلاعیه در حالی منتشر شده است که در هفته‌های اخیر کاخ سفید خود را آماده می‌کند تا طرح دفاع در برابر حملات سایبری و استراتژی‌های گسترده در این زمینه را مطرح کند.

حملات باج افزار‌های در ماه‌های اخیر به یکی از چالش‌های اصلی دولت بایدن تبدیل شده و در شش ماه نخست سال میلادی جاری خسارت‌های زیادی را در زمینه اقتصادی به شرکت‌ها و مراکز مهم آمریکایی وارد کرده است.

گفته می‌شود بسیاری از حملات سایبری و باج افزار‌های در ماه‌های اخیر به شرکت‌ها و خط لوله انتقال سوخت آمریکا از روسیه طرح ریزی شده است. بایدن پیشتر اعلام کرده بود اگر ثابت شود روسیه در این حملات نقش داشته باید خود را برای پاسخ قاطع آمریکا آماده کند.

کاخ سفید قرار است با همکاری پلیس فدرال آمریکا، آژانس‌های ویژه امنیتی و جاسوسی و نیز سازمان امنیت ملی زیرساخت‌های آمریکا گروهی ویژه برای مقابله با حملات سایبری تشکیل دهد.

جایزه ۱۰ میلیون دلاری که به عنوان پاداش معرفی هکر‌ها به مقامات آمریکایی توسط وزارت خارجه این کشور اعلام شده، پیشتر نیز برای طرحهایی چون تعقیب مظنونان عملیات‌های تروریستی و مبارزه با مواد مخدر در آمریکا تعیین شده بود.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد وب سایتی را راه اندازی کرده تا افراد بتوانند از طریق آن گروه‌های هکری و باج افزاری را به دولت آمریکا معرفی و پاداش دریافت کنند.

دولت آمریکا امیدوار است با اعمال سیاست‌های تشویقی بتواند ردپایی از هکر‌ها و گروه‌های پشت پرده حملات سایبری و باج افزار‌ها پیدا کند. تنها در یک مورد از حملات سایبری، در ماه‌های گذشته هکر‌ها با ایجاد اختلال در یکی از خطوط اصلی انتقال سوخت در آمریکا توانستند هفته‌ها انتقال سوخت در برخی ایالت‌های بزرگ این کشور را با مشکل مواجه کنند و مشکلات زیادی را به اقتصاد این مناطق تحمیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۰
یکی من رو به عنوان هکر معرفی کنه ده میلیون دلار بگیره خرج اشتغال مردم ایران کنه
آخرین اخبار