تکرار اتهام زنی واشنگتن علیه مسکو درباره حملات سایبری

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن متهم کردن روسیه مدعی شد: با متحدان و شرکای خود به فعالیت‌های مخرب سایبری پاسخ می‌دهیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن متهم کردن مسکو به انجام حملات سایبری علیه واشنگتن گفت: آمریکا به روسیه اعلام کرده  که در صورت عدم موفقیت مسکو در برخورد با هکرها، اقداماتی را علیه آنها انجام خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما در تلاشیم متحدان و شرکای خود را در کنار هم قرار دهیم تا وقتی دیگران به فعالیت مخرب سایبری علیه ما مشغول هستند به طور دسته جمعی به آنها پاسخ دهیم. 

 این دیپلمات آمریکایی مدعی شد که ۲۲ کشور از اتهام  واشنگتن به مسکو درباره حملات سایبری روسیه علیه آمریکا حمایت کرده‌اند.

او مدعی شد: این امر مهم است، زیرا وقتی ما با یک صدا صحبت می‌کنیم، می‌توانیم اقدامات بد آینده را به طور موثرتری متوقف کنیم. پیام ما روشن است، ما در برابر کشور‌هایی که به مجرمان سایبری پناه می‌دهند و علیه آنها هیچ اقدامی نمی‌کنند، خود دست به کار می‌شویم.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بارها اتهامات آمریکا علیه مسکو را مضحک دانسته است.

سخنگوی کرملین، دیمتری پسکوف اطمینان داده که روسیه هرگونه درخواست از طرف آمریکا درباره حمله هکرها را به سرعت بررسی خواهد کرد. 

مقامات آمریکایی در روز‌های اخیر به دلیل بالا گرفتن حملات سایبری در این کشور به ویژه از زمان روی کارآمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور، دولت را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند. آن‌ها می‌گویند دولت بایدن توانایی مبارزه با این حملات سایبری را ندارد.

سنای آمریکا سرانجام پس از مدت ها،  به اتفاق آرا «جن ایسترلی» از نظامیان سابق این کشور را برای هدایت آژانس امنیت سایبری و زیرساختی انتخاب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار