رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوئین زهرا گفت: مطب‌ها و درمانگاه‌های این شهرستان باید نقل و انتقال پسماند خود را از طریق سامانه جامع محیط زیست انجام دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رامین رمضانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا در جلسه کارگروه پسماند شهرستان بوئین زهرا گفت: همه مطب‌ها و درمانگاه‌های شهرستان که با شرکت‌های مجاز انتقال پسماند پزشکی قرارداد دارند باید تمامی نقل و انتقال را از طریق سامانه جامع محیط زیست انجام دهند.

رمضانی افزود: جهاد کشاورزی هم به استناد تصمیمات جلسه کارگروه پسماند شهرستان باید برای اعلام آمارمیزان تولید پسماند‌های ویژه کشاورزی خصوصاً سموم دفع آفات و ظروف مربوطه در سطح شهرستان به اداره محیط زیست به صورت سه ماهه اقدام کند.

وی اضافه کرد: همچنین باید پیگیری لازم را برای انتقال آن توسط واحد‌های کشاورزی به سایت پسماند صنعتی و ویژه استان از طریق سامانه محیط زیست انسانی IRANEMP.IR به منظور امحاء به عمل آورد و نام واحد‌های متخلف را برای برخورد قانونی به محیط زیست اعلام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا گفت: اداره دامپزشکی نیز باید برای اعلام آمار میزان تولید پسماند‌های ویژه دامپزشکی خصوصاً دارو‌ها و مواد بیولوژیکی در سطح شهرستان به اداره محیط زیست به صورت سه ماهه اقدام کند.

رمضانی افزو: همچنین پیگیری لازم را برای انتقال آن توسط واحد‌های دامپزشکی به سایت پسماند صنعتی و ویژه استان از طریق سامانه محیط زیست انسانی IRANEMP.IR به منظور امحاء به عمل آورد و نام واحد‌های متخلف را برای برخورد قانونی به محیط زیست اعلام و همچنین نظرات خود را در این خصوص کتبا به این اداره ارسال کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوئین زهرا تصریح کرد: شهرداری سگزآباد هم باید برای تامین نیروی نگهبانی سایت به صورت ۲۴ ساعته جهت جلوگیری از تخلیه‌های غیر مجاز اقدام و نسبت به حصارکشی سایت نخاله ساختمانی تا پایان امسال اقدام کند.

رمضانی گفت: همه پیمانکاران و خودرو‌های نقل و انتقال پسماند مطابق ماده ۱۸ آئین نامه اجرایی پسماند باید برای اخذ گواهینامه مربوطه از سازمان مدیریت پسماند اقدام کنند.

وی افزود: همچنین بیمارستان امیرالمومنین (ع) باید برای گزارش خوداظهاری وضعیت کارکرد دستگاه بی خطرسازی و کالیبراسیون آن به صورت فصلی به اداره محیط زیست اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.