با تلاش های اخیر محققان ممکن است دیگر ربات‌ها برای انجام کار‌های روزمره به تراشه‌های سخت نیاز نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، ربات‌های نرم هنوز هم برای کار خود به الکترونیک سخت متکی هستند، اما یک اختراع جدید ممکن است نیاز به تراشه‌های جان سخت را کاهش دهد. محققان UC Riverside حافظه رایانه‌ای پنوماتیکی را تولید کرده اند که از آن‌ها برای کمک به یک ربات نرم برای نواختن پیانو استفاده می‌شود.

به جای ترانزیستور‌های معمولی و مدار‌های الکتریکی، این حافظه "با انرژی هوا" به دریچه‌های میکروسیال متکی است تا جریان هوا را کنترل کند. فشار اتمسفر در یک دریچه معین یک دودویی "۰" را نشان می‌دهد، در حالی که خلا "۱" را نشان می‌دهد. این حافظه دارای یک سری پیچیده به اندازه کافی از این دریچه‌ها است، تا مانند یک تراشه ۸ بیتی RAM کار کند. شاید خیلی قدرتمند نیست، اما به اندازه کافی خوب است تا بتواند کمک کند یک جفت دست ربات نرم بتواند قطعه پیانویی را با سرعت کم، اما ثابت بنوازد.

پیشرفت در حوزه ساخت ربات های نرم

عدم وجود فشار مثبت، این امر را به صورت ویژه ایمن می‌کند، چون خطر ترکیدن حافظه در اواسط استفاده وجود ندارد.

ساخت رباتی که با انرژی هوا پیانو می‌نوازد

البته این فناوری برای استفاده روزمره کاملاً آماده نیست، چون علاوه بر پیشرفت‌های لازم در پیچیدگی و سرعت، یک ربات به نسخه‌های نرم افزاری پردازنده‌ها و سایر اجزا نیاز دارد تا نیاز الکترونیک سخت را کاملاً از بین ببرد. با این وجود هدف مشخص است. حافظه پنوماتیک می‌تواند حداقل نیاز به تراشه در ربات‌های نرم را کاهش دهد و به آینده رباتیکی کاملا انعطاف پذیر اشاره دارد که در صورت برخورد، نباید به شما آسیب برساند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.