دست رباتیک، جدیدترین اختراع محققان برای انجام بازی کامپیوتری

تیمی از محققان دانشگاه مریلند دست رباتیک نرمی را چاپ کرده اند که به اندازه کافی چابک است و می‌تواند Super Mario Bros نینتندو را بازی کند و برنده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از sciencedaily، محققان دانشگاه مریلند دست رباتیک نرمی را تولید کرده اند که به اندازه کافی چابک است و می تواند بازی ویدئویی انجام دهد. این شاهکار، که در جلد جلوی آخرین شماره مجله Science Advances برجسته شده است، نوآوری امیدوار کننده‌ای را در زمینه رباتیک نرم نشان می‌دهد که هدف اصلی آن ایجاد انواع جدیدی از ربات‌های قابل انعطاف و قابل باد شدن است که با استفاده از آب یا هوا به جای برق کار می‌کنند.

دست رباتیک نرم

ایمنی و سازگاری ذاتی ربات‌های نرم باعث شده است تا استفاده از آن‌ها برای کاربرد‌هایی مانند پروتز و دستگاه‌های زیست پزشکی راحت شود. البته، کنترل مایعاتی که باعث خم شدن و حرکت این ربات‌های نرم می‌شود به ویژه دشوار بوده است. موفقیت اصلی این تیم به رهبری استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه مریلند، رایان دی. سوچول، توانایی چاپ سه بعدی ربات‌های نرم مونتاژ شده با مدار‌های سیال یکپارچه در یک مرحله بود.

رباتیک نرم

جوشوا هوبارد، نویسنده اصلی تحقیق، توضیح می‌دهد: "قبلاً، هر انگشت یک دست رباتیک نرم معمولاً به خط کنترل خاص خود نیاز داشت که می‌تواند قابلیت حمل و مفید بودن را محدود کند. اما با چاپ سه بعدی دست رباتیک نرم با ترانزیستور سیال یکپارچه ما، می‌تواند نینتندو را فقط بر اساس یک فشار ورودی بازی کند."

صنعت بازی

نحوه اجرای بازی توسط ربات

به عنوان یک نمونه، این تیم مدار سیال یکپارچه‌ای را طراحی کردند که به شما اجازه می‌داد در پاسخ به قدرت یک فشار کنترل واحد کار کند. به عنوان مثال، اعمال فشار کم باعث شد که تنها انگشت اول کنترل کننده نینتندو را فشار دهد تا ماریو راه برود، در حالی که فشار زیاد منجر به پریدن ماریو شد. با هدایت یک برنامه تنظیم شده که به طور خودکار بین فشار‌های خاموش، کم، متوسط و زیاد سوئیچ می‌شود، دست رباتیک قادر بود دکمه‌های کنترل کننده را فشار دهد تا سطح اولیه بازی Super Mario Bros در کمتر از ۹۰ ثانیه با موفقیت به پایان برسد.

بازی Super Mario Bros

اخیراً، چندین گروه سعی کرده اند تا مدار‌های سیال را به منظور افزایش استقلال ربات‌های نرم مهار کنند. Ruben Acevedo، از اعضای این تحقیق گفت: اما روش‌های ساخت و ادغام آن مدار‌های سیال با ربات‌ها با درجه بالایی از کار دستی و مهارت فنی می‌تواند روز‌ها تا هفته‌ها طول بکشد. برای غلبه بر این موانع، تیم به "چاپ سه بعدی PolyJet" روی آورد که مانند استفاده از چاپگر رنگی است، اما لایه‌های زیادی از جوهر‌های چند ماده‌ای به صورت سه بعدی روی هم قرار گرفته اند. "

بازی ویدئویی

انتخاب اعتبار سنجی استراتژی آن‌ها با غلبه بر سطح اول Super Mario Bros

این بازی شرکت بازی سازی نینتندو، به همان اندازه که سرگرم کننده است توسط محققان نیز جهت اعتبار سنجی این ربات مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجا که زمان و سطح آرایش بازی ویدئویی مشخص است و فقط یک اشتباه می‌تواند منجر به پایان سریع بازی شود، بازی ماریو وسیله‌ای جدید برای ارزیابی عملکرد نرم ربات ارائه شده است که به طرز منحصر به فردی چالش برانگیز است.

شرکت بازی سازی نینتندو

علاوه بر دست رباتیک بازی کننده نینتندو، تیم Sochol همچنین ساخت ربات‌های نرم الهام گرفته از لاک پشت terrapin را در مقاله خود گزارش دادند. terrapin اتفاقاً نسخه رسمی UMD است و همه ربات‌های نرم افزاری این تیم در مرکز چاپ ۳D چاپ UMD's Terrapin Works چاپ شده اند. یکی دیگر از مزایای مهم استراتژی تیم، منبع باز بودن آن، دسترسی آزاد برای خواندن به هرکسی و همچنین پیوند مطالب تکمیلی به GitHub با کلیه پرونده‌های طراحی الکترونیکی کار آن‌ها است.

گیمرها

سوچول گفت: "ما به طور آزاد تمام پرونده‌های طراحی خود را به اشتراک می‌گذاریم تا هر کسی بتواند به راحتی بارگیری، اصلاح در صورت تقاضا و چاپ سه بعدی را چه با چاپگر خود و چه از طریق یک سرویس چاپی مانند ما انجام دهد. امید است که این استراتژی چاپ سه بعدی منبع باز، تولید، انتشار و پذیرش ربات‌های نرم با مدار‌های سیال یکپارچه را گسترش دهد و به نوبه خود پیشرفت در این زمینه را تسریع کند."

ربات هوشمند

در حال حاضر، این تیم در حال استفاده از روش خود برای کاربرد‌های زیست پزشکی از جمله دستگاه‌های توان بخشی، ابزار‌های جراحی و پروتز‌های سفارشی است. از آنجا که سوچول یکی از اعضای هیئت علمی گروه مهندسی زیستی فیشل و همچنین عضو مرکز رباتیک مریلند و موسسه دستگاه‌های پزشکی پزشکی رابرت فیشل است، تیم دارای یک محیط استثنایی برای ادامه پیشرفت استراتژی خود برای حل چالش‌های فشرده در رشته‌های زیست پزشکی است.

گیم


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار