دبیر فدراسیون وزنه برداری، آخرین وضعیت جسمانی و تمرینات ۲ ورزشکار ایرانی در مسابقات المپیک را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات وزنه برداری در المپیک توکیو متفاوت از دوره‌های گذشته این رقابت‌ها برگزار می‌شود. از سویی مثبت شدن تست دوپینگ بسیاری از ورزشکاران و قوانین خاص این دوره المپیک باعث شده که تیم ملی کشورمان مثل  سایر کشورها، با ترکیبی متفاوت پا به این عرصه بگذارد.

در گذشته این امکان بود که در یک وزن حضور چند ورزشکار از یک کشور میسر باشد؛ اما با تغییر قوانین این اتفاق رخ نداد. حالا با این شرایط، تیم وزنه برداری کشورمان تنها با دو نماینده به المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام می شود.

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان در گفت و گو با برنامه رادیویی «جهان ورزش»، درباره آخرین وضعیت دو وزنه بردار اعزامی کشورمان به توکیو گفت: علی داوودی و علی هاشمی را در المپیک توکیو خواهیم داشت. اردوی مناسبی را برای این دو ورزشکار در رامسر برگزار کردیم.

او افزود: خوشبختانه علی داوودی آسیب دیدگی جدی ندارد، اما هاشمی از ناحیه زانو و کتف آسیب دیده است. درمان روی هاشمی انجام شده و در حال حاضر او شرایط نسبتاً خوبی دارد. به زودی دو رکوردگیری در تمرینات انجام خواهد شد تا ببینیم هریک از این ورزشکاران در چه وزنی و با چه وزنه‌هایی کار خودشان را در المپیک آغاز خواهند کرد.

بیرانوند با اشاره به تاریخ اعزام تیم ملی به المپیک ۲۰۲۰ گفت: تیم ما هفتم مرداد ماه به توکیو می‌رود. علی داودی ۱۳ مرداد و هاشمی ۱۲ مرداد در المپیک مسابقه خواهند داد.


بیشتر بخوانید:


دبیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان در پایان گریزی هم به ماجرای تغییر رنگ مدال المپیک لندن نواب نصیرشلال و کیانوش رستمی به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ رقبای خود زد و گفت: تلاش ما این بود که نصیرشلال و رستمی را به توکیو اعزام کنیم و طی مراسمی به آن‌ها مدال اهدا شود؛ اما شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از این موضوع این امکان را از ما گرفت. البته مابه‌التفاوت جایزه آن‌ها با همکاری وزارت ورزش به این دو ورزشکار اهدا شده و به محض رسیدن مدال‌های جدید به فدراسیون، طی مراسمی مدال‌ها را به نصیرشلال و رستمی اهدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار