بررسی تعداد سهمیه ایران در المپیک توکیو و چرایی سهمیه کم برخی استان‌ها در این مسابقات، موضوع بحث برنامه امروز «همیشه با ورزش» بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو والی زاده کارشناش ورزشی، در برنامه رادیویی «همیشه با ورزش» با اشاره به سهم ناچیز برخی استان‌ها در بازی‌های المپیک توکیو گفت: متاسفانه سیستم استعدادیابی ما در عرصه ورزش همچنان فشل است. اگر در این سال‌ها وزارت ورزش و فدراسیون‌های مختلف سیستم استعدادیابی درستی را طرح ریزی می‌کردند، ما قطعا تعداد سهمیه بیشتری در بازی‌های المپیک داشتیم. در تمام این سال‌ها، سهمیه ما در المپیک در حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر بوده است.

او افزود: سیستم استعدادیابی درست هم در امر کسب سهمیه به ما کمک می‌کند و هم رشته‌های مدال آورمان را بیشتر می‌شوند؛ در حال حاضر امید ما برای کسب مدال المپیک به چند رشته خاص مثل وزنه برداری، کشتی، تکواندو و کاراته محدود شده است.

این کارشناس ورزشی تصریح کرد: چند سال قبل طرحی را سازمان تربیت بدنی با عنوان طرح آمایش سرزمین ارایه داد؛ طرحی که در آن مسئولان مربوطه به استان‌های مختلف می‌رفتند و بررسی می‌کردند هر استان در چه رشته‌های ورزشی استعداد خیز‌تر است، اما مسئله این است که طرح‌های خوب در کشور ما ادامه دار نمی‌شوند و با تغییر دولت‌ها تغییر می‌کنند و یا کنار گذاشته می‌شوند. اگر آن طرح آمایش سرزمینی در ورزش به خوبی اجرا می‌شد، ما الان بیش از صد ورزشکار در المپیک داشتیم.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: همه استان‌ها سهمیه‌هایی در المپیک توکیو دارند؛ اما تعداد سهمیه تهران و برخی استان‌ها بیشتر است. برخی استان‌ها که در المپیک حضور کمرنگی دارند، در پارالمپیک سهمیه بیشتری گرفته اند. خروجی نهایی سهمیه المپیک ما در توکیو ۶۶ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی است. این در حالی است که کل بازی‌های المپیک در ۳۳ رشته برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار