مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا گفت: روز شنبه تا ساعت ۱۴ بالای ۷۵۰ دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در مناطق شهری و روستایی جلفا تزریق شد که این تعداد تزریق در یک روز بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فدایی  حق مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا گفت: بر اساس مقادیر اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انتظار می رود روزانه  ۴۵۰ دوز واکسن کرونا تزریق شود اما با همت و تلاش دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان شهرستان  جلفا و با همکاری خوب مردم شریف شهرستان به رکورد تزریق ۷۵۰ دوز رسیدیم.

او یادآور شد: تاکنون بالای ۸۰۰۰ دوز تزریق (جمع مرحله اول و دوم) داشته ایم که از این مقدار بیش از۵۰۰۰ دوز مربوط به مرحله اول واکسیناسیون می‌باشد که مجموع این میزان تزریق، بالای ۱۲ درصد از جمعیت تحت پوشش شهرستان جلفا را شامل می شود که از میزان متوسط استانی و حتی میزان متوسط کشوری بالاتر هست.

او افزود:در حال حاضر گروه هدف جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان در مراکز شهری و بالای ۵۰ سال در مناطق روستایی دورافتاده شهرستان در حال دریافت واکسن می‌باشند که انتظار می‌رود تا آخر تیرماه با همکاری شهروندان عزیز تزریق واکسن جمعیت بالای ۶۰ سال را به پایان برسانیم.

او گفت: در صورت اتمام واکسیناسیون گروه ۶۰ سال به بالا قبل از پایان تیرماه، طرح تشویقی برای تزریق واکسن افراد بالای ۵۰ سال را در شهرستان جلفا خواهیم داشت که این امر  می‌تواند نقش طلایی در پیشگیری و کنترل شیوع کرونا در شهرستان داشته باشد.

فدایی حقی خاطرنشان کرد: واکسن ایرانی کووبرکت نیز در شهرستان موجود می‌باشد و در کنار واکسن‌های مورد تایید خارجی واکسن تولید داخل نیز در شهرستان تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.