فرماندار کاشمر گفت: در حال حاضر به لحاظ کار کارشناسی شده، افت بسیار شدید و نگران کننده‌ای در حوزه آب‌های زیرزمینی منطقه کاشمر داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسلم ساقی فرماندار کاشمر گفت: در حال حاضر به لحاظ کار کارشناسی شده، افت بسیار شدید و نگران کننده‌ای در حوزه آب‌های زیرزمینی منطقه کاشمر داریم و دشت کاشمر از لحاظ کمبود سفره های آب زیرزمینی، فوق العاده بحرانی می‌باشد که این‌ها حاکی از آن است که ما حتما می‌بایست با اجرای اینگونه پروژه‌ها و تغییر الگوی کشت در مصرف آب صرفه جویی و تجدید نظر کنیم.

 محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: چالش بزرگ پیش روی نسل‌های آینده به خصوص در کشور‌هایی که منابع آب آن‌ها محدود است افزایش تولید غذا در مقابل مصرف کمتر آب می‌باشد.


بیشتر بخوانید


او افزود: در شرایط کنونی بیشتر از ۸۰ درصد منابع آب استحصالی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود از طرفی کارایی مصرف آب در تولید محصول پایین می‌باشد به همین منظور و در راستای افزایش راندمان و بهره‌وری آب اجرای سیستم‌های نوین آبیاری جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد و پروژه انتقال آب با لوله روستای نای نیز درهمین جهت می‌باشد که امید است با اجرای این طرح و طرح‌های الگوی کشت خصوصا کشت گیاهان کم آب شاهد افزایش در تولید و ایجاد درآمد برای بخش کشاورزی منطقه باشیم.

او افزود: پروژه در حال اجرا در صورت واگذاری به پیمانکار حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده بود که خوشبختانه درحال حاضر با مشارکت خود مردم و کشاورزان منطقه با نصف هزینه یاد شده درحال اجرا می‌باشد.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر ادامه داد: پروژه انتقال آب با لوله روستای نای حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با توجه به پیشرفت و سرعت اجرای پروژه پیش بینی می‌شود با کمک و قول مساعد مسئولین مربوطه بتوانیم در هفته دولت شاهد افتتاح طرح باشیم.

 

انتهای پیام//م. د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.