مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسان تداوم فعالیت سامانه بارشی و تغییرات فشاری در سطح زمین تا اواخر روز دوشنبه در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت:  رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان دور از انتظار نیست.

او  اضافه کرد: وزش باد شدید و گرد و خاک نیز در برخی نقاط به ویژه در نیمه شرقی و نواحی جنوبی (با جهت غالب شمالی تا شرقی) پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی تصریح کرد: احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به دلیل بارش‌های رگباری و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از باد از جمله مخاطرات شرایط جوی استان سمنان در ۲۴ ساعت آینده است.

او تاکید کرد: لایروبی جوی‌ها، آبراه‌ها و مسیل‌ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت برای پیشگیری از مخاطرات ناشی از شرایط جوی مورد توجه باشد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: امروز بیشینه دمای شهر سمنان ۳۷ درجه سانتیگراد و کمینه دما ۲۷ درجه سانتیگراد است.

مصطفوی تصریح کرد: امروز آرادان و گرمسار با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان و رضوان با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند.

مصطفوی اظهار داشت: برای شهر سمنان در ۲۴ ساعت آینده کمینه دمای ۲۶سانتیگراد و بیشینه دمای ۳۷ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: با توجه به گرمای هوا، مدیریت بهینه در مصرف منابع انرژی، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها، خودداری از تردد غیر ضروری در ساعات گرم روز، اتخاذ تمهیدات لازم در بخش کشاورزی مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار