مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: حوزه صنعت و کشاورزی استان آسیب چندانی از شیوع کرونا ندید، اما بخش خدمات بشدت مُتضرر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین باقری مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بسیاری از مشاغل خدماتی استان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفتند که بخش عمده آن در حوزه گردشگری، هتلداری، حمل و نقل و خدمات آموزشی بود.

او با بیان اینکه بیکاری حاصل از کرونا، بیشتر در بخش خدمات اتفاق افتاده است، اظهار داشت: بسیاری از مشاغل فعال در بخش خدمات در این شرایط مجبور به تعطیلی و تعدیل نیرو‌های خود شدند و مردم هم استقبالی چندانی از آن‌ها نداشتند.

به گفته مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، مجوز فعالیت برخی از مشاغل توسط ستاد کرونا لغو شده و بسیاری از مردم برای رعایت بهداشتی حاضر به استفاده از این نوع خدمات نشدند که همین امر موجب تعدیل نیروی ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی برخی نیرو‌های شاغل در بخش خدمات این استان از جمله هتل‌ها، استخر‌ها و اماکن ورزشی مشابه شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: محدودیت‌هایی بمنظور پیشگیری از افزایش موارد ابتلا و بستری در دوران شیوع کرونا اِعمال می‌شود و برخی مشاغل ناچار به تعطیلی موقت می‌شوند که همین امر یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است.

او با اشاره به اینکه کرونا در بخش‌های صنعت و کشاورزی استان اصفهان، مشکل چندانی ایجاد نکرده است، گفت: تولید بسیاری از صنایع مانند ساختمان، کاشی، سرامیک، فولاد و وابسته به خودرو و قطعات داخلی، با توجه به نوسان نرخ ارز، محدودیت‌های ایجاد شده در واردات و مبارزه با قاچاق، توجیه اقتصادی پیدا کرد و افزایش یافت.

به گفته او ، واحد‌های اقتصادی با رعایت پروتکل‌ها و فعالیت در محیط‌های کار با فضا‌های باز و محیط‌های سربسته با تهویه مناسب به فعالیت‌های خود ادامه دادند.

باقری با اشاره به اینکه کرونا تاثیر چندانی روی بخش کشاورزی بدلیل نوع و ماهیت این مشاغل نداشت، اما بیشتر مشاغل در بخش خدمات با مشکل بیکاری یا تعدیل نیرو مواجه شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به تامین آب مورد نیاز کشاورزی، مشاغل این بخش نسبت به گذشته وضعیت بهتری داشتند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار